Laat de Dokter Maar Schuiven (1980)

Nederland

geregisseerd door Nikolai van der Heyde
met Jo De Meyere, Piet Bambergen en Joop Doderer

De burgemeester krijgt een brief onder ogen uit Amerika, gericht aan de analfabeet van het dorp, waarin diens broer schrijft in Nederland begraven te willen worden. Men is van mening dat de Amerikaan rijk is en wil plannen opstellen voor de restauratie van het café en de pastorie, en de aanleg van een nieuw kerkhof. De burgemeester wil ook dat de nabijgelegen zigeuners verkassen naar de aangewezen plek en de dochter van de onderwijzer wil meer vrijheid. Omdat de dokter de slimste van het dorp is kan hij iedereen naar zijn hand zetten.

cazim sejdic deze film is te erg killl is familie van my. my vader en my ooms spellen in deze film binne kort is weer een nieuwe opnamen!het leven van zigeuners van nu.

avatar van xangadix
Zigeunertaal...

avatar van Quentin
Ben ik niet zo thuis in.

avatar van Dynamovie
Gezellige domme Nederlands film. Niet te veel bij nadenken, maar gewoon naar platte Nederlandse humor kijken. Film voor de zwakke momenten, die iedereen af en toe nodig heeft.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Croiset zag het niet meer zitten met dit bijna idiote vervolg op de draak "Help! De Dokter Verzuipt". De Meyere nam zijn rol over en Bambergen gaf opnieuw acte de presence. Het mocht niet baten, ook deze film is vooral niet grappig. Matig.

Monique Rosier is als een parel in een beerput.
En dat is genoeg gezegd over deze film, dunkt me...

robertus65
Er is eigenlijk helemaal geen humor in deze film, jammer van al dat talent.

avatar van Brix
Voor mij alleen interessant vanwege de aanwezigheid van Bruce Bennett (Herman Brix) in een cameo rol.
Bennett / Brix was een Hollywood acteur van klasse, en deed aan deze film mee om producent en vriend Henk Bos een plezier te doen.
(In feite had Bennett zich al lang teruggetrokken uit de filmwereld)

Hij doet heel weinig in deze film, maar ook zonder woorden, en alleen met zijn blikken, stelt hij overige acteurs in de schaduw.