Un Acte d'Amour (1953)

Frankrijk / Verenigde Staten
Drama / Oorlog

geregisseerd door Anatole Litvak
met Kirk Douglas, Dany Robin en Barbara Laage

De politie probeert een arm Frans meisje in Parijs te registreren als prostituee omdat ze zich niet kan identificeren. De Amerikaanse soldaat Robert Teller wil haar uit de brand helpen door met haar te trouwen, maar zijn superieuren dwarsbomen zijn plan.

avatar van jordybeukeboom
Ook met Brigitte Bardot

Wit-zwart film over de mislopen relatie tussen een Amerikaans soldaat en een Parijs meisje, kort na de bevrijding.
Nogal gedramatiseerd en eigenlijk echt moeilijk te vatten hoe chaotisch de maatschappelijke toestand op dat moment ook was.
Kirk Douglas acteert goed, zoals we hem kennen, en ook zijn medespelers met een nog piepjonge BB in een even piepkleine bijrol.