• 8.232.288 stemmen

Le Goût des Merveilles (2015)

Komedie / Romantiek | 101 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Alternatieve titels: The Sense of Wonder / A Sense of Wonder

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Éric Besnard

Met onder meer: Virginie Efira, Lucie Fagedet en Benjamin Lavernhe

Oorspronkelijke taal: Frans

Over Le Goût des Merveilles

In het hart van de Drôme Provençale is Louise bezig met de opvoeding van twee kinderen en probeert ze om de boerderij te behouden. Op een avond maakt ze kennis met een onbekende. Pierre lijkt voor haar anders dan de meeste mensen. Hij is eerlijk, betrouwbaar, loyaal en wil niemand kwetsen. Deze ontmoeting zal ervoor zorgen dat een nieuwe hoop geboren wordt.

imageimageimage

gauke

De beide hoofdrolspelers waren alleraardigst sympathiek, de Provence in zomertinten zag er heerlijk uit en de ten gehore gebrachte muziek was uiterst gevoelig, maar het verhaal rond de hoofdpersoon met het syndroom van asperger in samenhang met het idyllische landleven werd nog wel subtiel gebracht, maar was toch vooral te standaard, clichématig en onschuldig.

avatar van Knisper

Knisper

Ik sluit me aan bij gauke aan. Deze film heeft mooie beelden van de Provence en een gemoedelijk ritme, maar is daarnaast ook vooral een 'crowdpleaser'. Degelijk en erg toegankelijk, maar niet opzienbarend of memorabel.

avatar van Ardjuna

Ardjuna

Prachtige film. Een film die alleen Fransen kunnen maken. Goed geacteerd de rol van Pierre werd uitstekend neergezet door Benjamin Lavernhe (ik kende hem niet). En ja Virginie Efira in de rol van Louise vond ik goed, maar ik had van haar ook niets anders verwacht.

avatar van Brix

Brix