Staircase (1969)

Frankrijk / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Stanley Donen
met Rex Harrison, Richard Burton en Cathleen Nesbitt

Twee mannen wonen al meer dan twintig jaar samen, en werken allebei in een kapperszaak. Bovendien zijn ze ellebei dol op hun moeders. Helaas wordt hun vriendschap zwaar op de proef gesteld als een van de moeders ziek wordt, en ze haar intensief moeten verzorgen.

Ondanks goede bedoelingen is het probleem dat je niet zit te kijken naar een homoseksuele relatie, maar naar Rex Harrison en Richard Burton die homoseksuele mannen "spelen". Dit maakt de film, ondanks de beste bedoelingen, onhandig, lomp en een soort parodie. De veronderstelde aandoenlijkheid en tederheid wordt daardoor volledig ondergesneeuwd, de vinnigheid ontbreekt en de film wordt uiteindelijk smakeloos.