The Boy in Blue (1986)

Canada

geregisseerd door Charles Jarrott
met Nicolas Cage, Cynthia Dale en Christopher Plummer

Canada, 19de eeuw. De jonge Ned Hanlan is een uitmuntend roeier en tijdens een wedstrijd drijft zijn talent onmiskenbaar boven. De ambitieuze Bill McCoy neemt Ned meteen onder zijn vleugels. Wanneer de Canadese grond Ned te heet onder de voeten wordt omwille van een smokkelaffaire, beproeven de twee hun geluk in Amerika. Hier is de concurrentie bikkelhard, maar Ned kan zijn tegenstanders het nakijken geven dankzij een revolutionaire boot. Bij zijn terugkeer in Canada wordt Ned onthaald als een held, maar al gauw ontdekt hij de keerzijde van de medaille.

avatar van Ronnievb
Is DIT Nicolas Cage???

nou, dit mag ik in ieder geval als de verrassing van de dag bestempelen.

lol hij is goed afgetraind in die tijd valt nu niet veel meer van te merken hehe