Count the Hours (1953)

Alternatieve titel: Every Minute Counts

Drama / Misdaad

geregisseerd door Don Siegel
met Teresa Wright, Macdonald Carey en Dolores Moran

Nadat een boerenknecht en zijn vrouw door de politie vals worden beschuldigd van de moord op hun werkgevers, neemt de man de schuld op zich om zijn vrouw in bescherming te nemen.

Niet helemaal geslaagde vroege Siegel-film. Grootste mankement is het belabberde acteerwerk, maar gelukkig slaagt Siegel er in om desondanks de spanning er behoorlijk in te houden. De beperkte speelduur verhindert een fatsoenlijke uitdieping van de personages, maar misschien is dat gezien het niveau van de acteurs maar beter zo. 2,5 *

neo (crew)
Ben het wel mee eens. Al vind ik dat bij langere speelduur veel toegevoegde waarde in karakters de film ook niet geholpen had. De muziek van Louis Forbes vond ik vrij verfrissend, met diens theremin gebruik. Waar dit instrument soms een eigenlijk melodie kan vormen, was het in die tijd en eerder vooral een extra effect naast een orkest. Bij Spellbound zorgt het voor een goede aanduiding van een mentaal ontregeld persoon, in Count the Hours meer als een gewonen uitbreiding van het spanningsveld. 2.5 sterren