• 8.233.041 stemmen

Kiss Meets the Phantom of the Park (1978)

Actie / Sciencefiction | 96 minuten

Genre: Actie / Sciencefiction

Geregisseerd door: Gordon Hessler

Met onder meer: Gene Simmons en Paul Stanley

Over Kiss Meets the Phantom of the Park

Het verhaal van rockband Kiss en hun pogingen om het maniakale plan te dwarsbomen van de kwaadwillende wetenschapper Devereaux. In zijn laboratorium in een veelbezocht pretpark heeft hij een manier gevonden om mensen te klonen in de vorm van robots.

image

avatar van ezra1971

ezra1971

De hoogtijdagen van Kiss liepen in 1978 op zijn eind, en dit was een een handige manier van Hanna Barbera (Flintstones, Yogi Bear) om het laatste beetje leven nog uit de Kiss franchise te persen. Kiss bewees met deze film verworden te zijn tot een circus voor het hele gezin, en mikte op het mainstream publiek. Deze vluchtig gemaakte, en niet bijzonder goede film was zelfs voor de Kiss leden zelf een raadsel. Waar het allemaal over ging wisten de heren pas toen ze de film zelf gezien hadden. Zelf vonden ze het zo slecht, dat er afgesproken was om geen woord over dit project te reppen. Ace Fehley verklaarde onder de stoel te hebben gelegen van het lachen en Gene zei "It´s a classic.......when you´re on drugs". treffend gezegd, maar geleerd hebben ze na deze film niet van hun fouten. Na belabberde albums in 1979 en 1980 kelderde hun populariteit dramatisch, en zijn ze nooit meer zo groot geworden als ten tijde van deze film. 3,0 omdat ik een fan ben.

avatar van pop

pop

Kiss scoorde in 79 twee hits in nederland en werd prompt een bekende band. Daarvoor was kiss in nederland helemaal niet zo bekend. Ik denk mede daarom dat de film opeens in de bios te zien was. En de zalen zaten ook nog eens vol met kiss fans. Nee geen film liefhebbers athans dat kan ik me niet herinneren en ook niet voorstellen.

En deze fim is ook nog eens zo slecht dat het mij op de lachspieren werkt. Bijna geen verhaal lijn en nog slechter acteerwerk van simmons en co. Zo erg dat het vermakelijk word en er een glimlach op mijn gezicht verschijnt. Niet dat dat de bedoeling van de film is. Ik vraag me eigenlijk af wat nu wel de bedoeling van deze film was. Dan behalve geld verdienen. Als je er objectief naar kijkt en geen kiss liefhebber bent/was dan loop je waarschijnlijk na 10 min weg.

Kiss zelf vond het grote bagger net als ik. AWK

avatar van candymancandyman

candymancandyman

• 1914 stemmen

Niet al te best maar als grote kiss fan natuurlijk wel op de 1e rij gezeten destijds in de bios.

De effecten waren bar en boos met laserstraaltjes, papieren mache decors etc etc. Maar het was toch tof om je helden in een film te zien waarbij ze hun superkrachten konden tonen en waar ook nog eens een aantal goede kiss hits voorbij kwamen. Een 6,5 voor deze film.

avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

Kwam toevallig dvd tegen voor 3,50 gekocht en dus weer eens gezien na 33 jaar. In de bios was ie iets langer door toegevoegde videoclips ! Heel stom , very silly en toch heel grappig. Leuk als je stoned bent. Kan mij wel voorstellen dat Ace Space (weer ) de slappe lach kreeg bij het terugzien. Het slaat helemaal nergens op.

avatar van mettemax

mettemax

Eerste tekenen van verval van de 70 er jaren rock legende. Kiss flirt hier duidelijk met de main stream, en als gevolg hiervan keerden veel fans van het eerste uur de band hun rug toe. Alhoewel ik als 8, 9 jarige ook een fan van Kiss was, moet en kan ik niet anders dan deze film objectief beoordelen. In het geheel is het natuurlijk een adembenemende puinhoop. Slecht acteerwerk, een belachelijk verhaal en lachwekkende special effects. Let ook op de zoooo doorzichtige stunt doubles, die van Ace is duidelijk zwart en die andere met dat lelijke opgeplakte borsthaar lijkt voor geen meter op Paul Stanley. Toch had het veel beter kunnen zijn. Een band die tussen 1975 en 1977 miljoenen dollars heeft verdiend moet toch in staat zijn een big budget film uit te brengen, en geen goedkope cartoon achtige shit uit de studios van Hannah Barbera. De kenners van destijds hadden er voor de release al een hard hoofd in, met een regisseur als Hessler die eigenlijk nooit een echt goede film heeft gemaakt. Kiss was van plan om na deze film een high budget bioscoop film te meken, maar door de vernietigende kritieken op deze is dat er nooit van gekomen, ook mede doordat de populariteit van de band binnen een jaar dramatisch zou afkalven.Zeer slecht en alleen te pruimen voor de echte fans denk ik. 1,5

avatar van Paquita

Paquita

Leuk tijdsbeeld. Lekkere cheesy b-film. Geinige effecten. Popcorn vermaak.