Who's Been Sleeping in My Bed? (1963)

geregisseerd door Daniel Mann (I)
met Dean Martin, Elizabeth Montgomery en Martin Balsam

Jason Steel (Martin) is een acteur die een populaire rol als arts in een televisie-serie vertolkt. In zijn privé-leven tobt hij vooral over zijn op handen zijnde huwelijk.

Geweldig leuke film. Vooral erg grappig gespeeld door die dame met dat enorme gebit (Jill St. John?). Heb me kostelijk vermaakt!

2* voor het verschijnen van Dino...

avatar van ToNe
De vrouw met het enorme gebit is Carol Burnett, een van de grappigste vrouwen uit de Amerikaanse televisiegeschiedenis. Ze had een show, die veel Emmy's vergaarde.

Who's Been Sleeping in My Bed? is een geinige sexklucht die optimaal gebruikt maakt van de 'lossere' moraal omtrent seksualiteit. Het heeft nog wel de 'verhullende' knipoogjes van de iets strictere voorgangers, maar is duidelijk explicieter in het tonen van de seksuele intenties van, met name de (getrouwde) vrouwen (!)

Dean Martin is de TV-dokter Jason Steel, die elke woensdag met zijn makkers een potje pokert. De echtenotes van zijn vrienden proberen juist elke woensdag hun mannen thuis te houden, voor hun eigen bevrediging. Op conto van zijn TV-personage zoeken de vrouwen, uitgerekend op die woensdagavond, hun heil bij Martin. Zijn makkers loven zijn 'activiteit', niet wetende dat deze rendez-vous met hun verveelde vrouwen zijn.

Carol Burnett speelt de betweterige vriendin van Martin's aanstaande bruid, Elizabeth Montgomery, de heks uit Bewitched. Dit is een klassieke seksestrijd over controle, maar gezien de voorbeelden van Martin's vrienden (onder de plak) en Burnett's en Montgomery's vindingrijkheid om Martin te paaien (ook gezien de laatste shot van de film), kunnen we met gemak zeggen dat Martin, ondanks zijn comfortabele 'bachelor' situatie, al op voorhand gedoemd was.

Uiteindelijk steelt Burnett de show, helemaal met deze burlesque-act!