• 8.346.812 stemmen

Genre: Actie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Hongarije

Geregisseerd door: Anthony Hickox

Met onder meer: Armand Assante en Corey Johnson

IMDb beoordeling: 5,1 (511)

Plot Last Run

"Any moment could be his last"

Rusland, voor de val van het ijzeren gordijn... Frank Banner moet samen met zijn elite team een overgelopen Russische spion uit Rusland halen. Tot zijn verrassing lopen ze in een hinderlaag waarbij zijn partner en vrouw Tina neergeschoten wordt door de legendarische schutter Kerlov. Europa, nu... De gepensioneerde Banner wordt door zijn oude teamlid Chapin benaderd om een ex-KGB topman Bukarin terug te halen uit Hongarije. Hij is op de vlucht voor de Russische Maffia en de CIA die het op zijn staatsgeheimen gemunt hebben. Een ingewikkeld plan wordt uitgedacht om Bukarin ongezien uit Hongarije te smokkelen. Als Chapin wordt neergeschoten weet Frank dat zijn oude vijand Kerlov er achter zit. Banner's laatste opdracht die begon als een persoonlijke wraakactie zal de winnaar achterlaten met voldoende informatie om een complete natie te verwoesten...

avatar van Middie 7

Middie 7

Erg coole actie in deze film. Hij krijgt een 4!!

avatar van davidov

davidov

vond hem niet echt super, maar een pluspuntje vond ik wel dat de film niet aan overbodige hollywood effecten doet (autos ontploffen als je ook maar niest, en 100 molotov coctails verstopt in een handgranaat, niet te vergeten dat de kogels nooit opraken.)

uhm... 3*

avatar van djelle

djelle

Deze film slaagt erin een niet-alledaags verhaal in beeld te brengen, dat iets sterker is dan in de gemiddelde actiefilm, zo ook met de dialogen en het acteerwerk, om toch nog voldoende actiescènes te leveren. Weinig films lukt dat. Meestal worden de actiescenes verwaarloosd bij films die een hoger niveau willen uitschijnen en krijg je weinig of geen actie te zien. En als je er dan nog te zien krijgt is ze slecht gemaakt of te kort van duur. Bij deze is ze heel stijlvol gemaakt, leuk om naar te kijken en regelmatig wederkerend. Ik heb mij op geen enkel moment verveeld dankzij het onderhoudende tempo. Een actieprent die een beter niveau presenteert maar toch boeiend is! Meestal klikt het niet maar "last run" is daar glansrijk in geslaagd. Aanrader! (4,5)

sinterklaas

Ik vond wel dat er meer in had gekund. De actiescenes zagen er wel erg ouderwets uit(net alsof het een jaren zestig-film is) Maar het begin was goed, daarna dwaalt het weer een beetje af met afentoe nog een actiescene, Het einde vond ik ook wel redelijk.

sinterklaas

Oh en waarom schoot trouwens iedereen in deze film met prehistorische wapens in het jaar 2001???

sinterklaas

Maar weer eens herzien omdat een drie toch ietsje te weinig was voor deze film. Maar toch is dit een vermakelijk actiefilmpje met mooie locaties en momenten. Armand Assante speelde erg goed trouwens. Actiescenes zagen er ook best realistisch uit. Vond het nog wel raar dat alles met oude wapens word gedaan.

avatar van Noodless

Noodless

Toch maar een matige actiefilm waarin het verhaal mij niet echt wist te boeien en qua actie ook niet wist te vermaken. Het ingewikkeld plan is mooi opgezet, maar een spannend gevoel is er op geen enkel moment aanwezig. 5/10

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke actiefilm die lekker wegkijkt.