Perfect Body (1997)

geregisseerd door Douglas Barr
met Amy Jo Johnson, Brett Cullen en Wendie Malick

Andie Burton is een gymnaste met grote dromen voor de Olympische spelen. Wanneer haar wordt aangeboden om met één van de beste coaches van de VS te trainen, accepteert ze dat van harte. Wanneer ze haar training wil beginnen, wordt ze bekritiseerd om haar gewicht en voelt ze de druk om tot het perfecte gewicht te komen. Eerst door een normaal dieet te volgen, maar wanneer ze een teamgenoot ontmoet, ontdekt ze dat er een andere manier is om kilo's kwijt te raken.

Ik vond het een heel realistisch verhaal dat mij ergens wel geraakt heeft.
Het is wel meer een meisjesfilm..

avatar van Friday the 13 th
morgen op vijftv (belgische zender)

avatar van notorious_kim
zonder twijfel een van mijn lievelingsfilms. Amy Jo Johnson is een schitterende actrice!

Zker ook 1 van mijn lievlingsfilms..

Ik weet nog niet goed Of Stick It op 1 of toch deze.
Mooi verhaal.

Algemeen bekent dat het vaa zo gaat mer turnsters

Nomak
Enkele jaren geleden al gezien, maar nooit gestemd. Vandaag nog eens herzien.
Het lijkt wel een realistisch verhaal, en het is ook boeiend genoeg om te kijken. Jammer dat die meisjes hun grenzen niet kennen. Als buitenstaanders hebben wij natuurlijk makkelijk praten, maar je zou toch denken dat je op een bepaald moment door zou hebben dat je totaal verkeerd en ongezond bezig bent met je sport. Dat je lichaam er niet voor gemaakt is.
Amy Jo Johnson doet het wel goed moet ik zeggen. Ik weet nog dat ik haar vroeger heel knap vond in deze film en ook bij de Power Rangers. Hier speelt ze haar rol overtuigend en ze ziet er ook echt dun en ziekjes uit als de film éénmaal een uur bezig is.
Ik vraag me af hoeveel kilo ze is afgevallen voor deze rol, want ze is sowieso al een lichtgewicht.

avatar van JDSsmetje
Nog niet zo slecht, al kan het niet verbergen dat dit een B-film is. Het verhaal is nogal mager, acteerwerk nogal matig net als de uitwerking. Toch heeft het weer wel die realistische blik en een zware kijkervaring heb ik hier niet aan over gehouden.

avatar van otherfool
Het vrouwtje vindt turnen leuk en ik vind Amy Jo Johnson leuk dus dat was kassa. Redelijk standaard RTL4 waargebeurd huil of ik schiet verhaal met als extraatje een inkijkje in de wereld van de (top)sport. Dit laatste wel op een nogal versimpelde manier; Andie is een leuk amateurtje dat in no-time denkt te gaan trainen 'for the Olympics'. Somehow I don't think so. Verder valt op dat de film nogal oubollig overkomt; de jaren '80 look straalt er vanaf.

Redelijk spel wel van de youngsters, daarbij valt Ray Baker als vader behoorlijk bij uit de toon. De problemen (geld, eetstoornis, vreemdgaan, druk) komen met rap tempo op je af maar na 100 minuten haalt iedereen opgelucht adem. Een versimpelde voorstelling van zaken, maar niet onplezierig in elkaar gezet en amusant genoeg om te volgen. Gemiddelde prent.

2,5*.

avatar van mo0o0wtJ
iemand een idee hoe ik aan deze film kan komen? wil het heel graag nog een keer zien.