La Nouvelle Ève (1999)

Frankrijk / Portugal
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Catherine Corsini
met Karin Viard, Catherine Frot en Sergi López

Camille (Karin Viard) wil niets weten van een traditionele levenswandel. Alles is voor haar op voorhand vervelend, saai en oubollig. Huwelijk vindt ze absurd, kinderen een last en mannen dienen alleen om haar te beschermen en te bevredigen. Daardoor flirt ze van de ene man naar de andere, zelfs vrouwen. Ze bezoekt zelfs swinger party's en laat zich in bepaalde gelegenheden gebruiken als een een hoer. Doordat deze ontmoetingen haar maar gedeeltelijk bevredigen is ze neurotisch geworden. Op zo'n depressief moment ontmoet ze toevallig een getrouwde man, Alexis (Pierre-Loup Rajot). Hij schenkt haar vertrouwen en ze ziet dat als liefde. Alexis is een socialistische militant en om zoveel mogelijk bij hem te zijn wordt ze dit ook, ze dringt zelfs ook in zijn familie binnen kan goed overweg met zijn kinderen en helpt hen zelfs verhuizen. Maar Alexis wil zich nog niet binden, en dan ontmoet ze Ben (Sergi López).

Interessante cast, grappig verhaal.

avatar van narva77
narva77 (crew)
Jemig, wát een rauwe en harde film zeg!
Met een geweldige en intense hoofdrol van karin Viard als de vrouw die op zoek is naar, ja, naar wat eigenlijk? Aandacht, liefde, genegenheid?

Er zitten een paar hele intense scènes in de film, zoals die scène waarbij Ben (Sergi López) keihard een klap in het gezicht van Camille geeft met zijn vuist, en een andere scène waarin Camille ook keihard een eetbord op haar eigen hoofd kapotslaat tijdens een ruzie met Alexis.

Deed me ook zeker denken aan andere films als Sue en Sophiiiie!, en degenen die dit goede films vonden moeten "La Nouvelle Ève" zeker ook een kans geven!

NB: hij kwam trouwens gisteravond pas om 00.41 uur, en niet om 23.00 uur.