• 8.222.431 stemmen

The Devil Thumbs a Ride (1947)

Film noir | 63 minuten

Genre: Film noir

Geregisseerd door: Felix E. Feist

Met onder meer: Lawrence Tierney, Ted North en Nan Leslie

IMDb beoordeling: 6,9 (829)

Over The Devil Thumbs a Ride

"He'll kill until he dies!"

Steve Morgan, die zojuist een moord heeft gepleegd, krijgt op zijn vluchtroute een lift naar Los Angeles van de onwetende politicus Jimmy 'Fergie' Ferguson. Bij een tankstation neemt Fergie ook nog twee jonge liftsters mee. Wanneer het gezelschap een wegversperring van de politie nadert, neemt Morgan het stuur over van Fergie. Morgan weet zijn mede-inzittenden te overtuigen van het gezamenlijk doorbrengen van de nacht in een verlaten strandhuis. De volgende dag blijkt het huis omsingeld te zijn door de politie en begint het bij het gezelschap door te dringen, dat Morgan een moordenaar is.

imageimage

Diane's mother

Pete, Roadblock Motorcycle Cop

avatar van Corran

Corran

Hmmm. Matig. Ik vind dat alle personages nogal raar en ongeloofwaardig reageren op alles wat er gebeurt. De crimineel die hier mee lift met het centrale gezelschap, gedraagt zich vanaf het begin meteen extreem verdacht, geeft hier een belachelijke uitleg voor en iedereen slikt dat gewoon. Ook in hun latere traject stelt vrijwel niemand vragen bij zijn hele rare keuzes en lopen ze allemaal domweg hun onheil tegemoet, terwijl het vingerdik bovenop ligt dat er niets goed is aan de man.

Ik vind omschrijving hierboven trouwens wat te uitgebreid. Het is een korte film, dus er gebeurt niet veel en het enige wat hierboven niet beschreven staat, zijn de laatste 2 minuten.