The Devil Thumbs a Ride (1947)

Film noir

geregisseerd door Felix E. Feist
met Lawrence Tierney, Ted North en Nan Leslie

Steve Morgan, die zojuist een moord heeft gepleegd, krijgt op zijn vluchtroute een lift naar Los Angeles van de onwetende politicus Jimmy 'Fergie' Ferguson. Bij een tankstation neemt Fergie ook nog twee jonge liftsters mee. Wanneer het gezelschap een wegversperring van de politie nadert, neemt Morgan het stuur over van Fergie. Morgan weet zijn mede-inzittenden te overtuigen van het gezamenlijk doorbrengen van de nacht in een verlaten strandhuis. De volgende dag blijkt het huis omsingeld te zijn door de politie en begint het bij het gezelschap door te dringen, dat Morgan een moordenaar is.