Nothing (2003)

Canada
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Vincenzo Natali
met David Hewlett, Andrew Miller en Gordon Pinsent

Dave en Andrew zijn vrienden sinds hun jeugd, die hun plek in de wereld maar niet te kunnen vinden. Samen wonen ze in een vervallen huisje bij de snelweg, maar ook daar worden ze maar niet gelukkig. Dave staat op de rand van een zenuwinzinking, terwijl Andrew krampachtig probeert zijn loser-imago af te schudden. De twee mannen zijn de wanhoop nabij en wensen innig dat alles zou verdwijnen. Tot hun grote verbazing gebeurt dat ook en niet lang na hun wens zijn zij de enige overlevenden in een wereld vol niets.

avatar van Shinobi
Tja, op zich wel een redelijke film met een innovatief concept. Alleen vind ik het niet al te goed uit de verf komen.
Het acteerwerk voelt wat te geforceerd aan en tja voor een comedy heb ik niet echt veel gelachen, had veel te maken met een glimlach op m'n gezicht.

Na een tijdje heb ik het wel gezien en gaat het inderdaad vervelen net zoals aphexfreak zegt.

Nipt 3, 0 sterren vanwege het innovatieve concept.

avatar van Jack Sparrow
Bizar idee dit! Maar origineel en erg grappig uitgewerkt. Hoofdrolspelers zijn samen goed gecast en zijn een vermakelijk koppel. Het "niets" is leuk neergezet. Briljant einde met alleen beide hoofden nog over. Hoe verzin je dit? Top!
Een kleine bijzondere film die heerlijk wegkijkt. Briljant concept!

4 sterren

avatar van otherfool
Redelijk geniaal eerste half uur in deze vergeten film van Vincenzo 'Cube' Natali. Daarna is de jus er wel een beetje uit, en is het afwachten hoelang ze het idee van de nothingness kunnen volhouden. De typetjes zoals uiteengezet in het begin verwateren wat en het wordt allemaal wat geforceerder, en de film deemstert eigenlijk met haar eigen wereld weg...

2,5*.

Beter laat dan nooit:
Eind maart te zien in Eindhoven tijdens Age of Wonder - The Beauty and Terror of Progress !!

Origineel en volgens mij voor een appel en een ei gemaakt - goed tempo en veel leuke vondsten. Dit móet gezien zijn door Michel Gondry en Hitoshi Matsumoto.