ad
  • 8.185.583 stemmen

Schüsse aus dem Geigenkasten (1965)

Misdaad / Thriller | 89 minuten

Genre: Misdaad / Thriller

Alternatieve titels: The Violin Case Murders / Operation Hurricane: Friday Noon / Tread Softly

Oorsprong: West-Duitsland / Frankrijk

Geregisseerd door: Fritz Umgelter

Met onder meer: George Nader, Heinz Weiss en Sylvia Pascal

IMDb beoordeling: 5,6 (150)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Schüsse aus dem Geigenkasten

Jerry Cotton en Phil Decker van het New Yorkse FBI-departement zijn een groep die verantwoordelijk is voor zes roofmoorden op het spoor. De criminelen doen zich voor als muziekgroep. Jerry Cotton gaat undercover in de bende om zo te weten te komen wanneer ze weer van plan zijn om te roven.

Freddy1953

Een van de slechtste reeks films die ik al gezien heb.Zelfs in de jaren '60 niet om aan te zien.

Een volledige mis koop van mij.

avatar van stephan73

stephan73

Jerry Cotton moet samen met zijn partner, Phil Decker, erachter zien te komen wie er achter een serie roofmoorden zit. Hij besluit om undercover te gaan in de bende verantwoordelijk voor die moorden, om ze zo op heterdaad te betrappen.

Schüsse aus dem Geigenkasten is de tweede van 8 films gebaseerd op Duitse roman-serie Jerry Cotton, waarin de gelijknamige FBI agent te maken krijgt met gangster en andere criminelen. De hoofdrol was in alle 8 delen voor de Amerikaanse acteur George Nader. Dit was dan ook de rol waar hij voor de rest van zijn carriere aan vast zat.

De Jerry Cotton films zijn altijd mijn favoriete Duitse film-serie geweest, sinds de tijd dat ik mijn eerste Cotton zag op de Duitse televisie. Natuurlijk is het een stuk amateuristischer dan zijn Amerikaanse tegenhangers (de film is niet opgenomen in de US, maar gewoon op het Duitse platteland), maar dat is nu juist de charme van deze film. Zo zijn ook alle beelden van New York niet door de filmcrew geschoten maar regelrecht uit documentaires en andere films gehaald.

Is dit echt briljante Duitse genre-cinema? Natuurlijk niet, maar hij past perfect in het tijdsbeeld van de jaren 60, toen de FBI nog gewoon achter gangsters aangingen in plaats van terroristen. Voor mij persoonlijk is er niets lekkerder dan eens in de zoveel tijd een film als Schüsse te kijken onderuitgezakt op de bank. Heerlijk!