Dynamit in Grüner Seide (1968)

Alternatieve titels: Death and Diamonds | Dinamite in Seta Verde | Dynamite in Green Silk

West-Duitsland / Italië
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Harald Reinl
met George Nader, Heinz Weiss en Silvia Solar

Top FBI-agent Jerry Cotton krijgt opdracht het roemruchte misdaad-syndicaat "Stone" te ontmaskeren. Hij doet zich voor als een meesterkraker (de echte zit achter de tralies) en weet binnen te dringen in de organisatie die op het punt staat een grote diamantroof te plegen. Jerry kan deze misdaad niet voorkomen, maar de buit - met een waarde van 12 miljoen dollar aan edelstenen - valt in zijn handen! Dit geeft hem een sterke onderhandelingspositie waardoor hij in contact komt met het kwaadaardige meesterbrein van de bende: Stone. Een gevecht volgt, maar Stone weet te ontkomen en een achtervolging volgt.