• 8.556.691 stemmen

De Lange Nasleep van een Korte Mededeling (2015)

Drama / Komedie | 46 minuten

Genre: Drama / Komedie

Alternatieve titel: One Night Stand X: De Lange Nasleep van een Korte Mededeling

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Joppe van Hulzen

Met onder meer: Matteo van der Grijn, Porgy Franssen en Maria Kraakman

IMDb beoordeling: 6,3 (21)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

• NPO Start Bekijk via NPO Start

Plot De Lange Nasleep van een Korte Mededeling

Een wellness-centrum. Elke ruimte ademt perfecte harmonie, of in ieder geval de kans op het herstel ervan. Dan laat werknemer Jack tussen neus en lippen door aan de vrouw van de bedrijfsleider weten dat hij erover denkt om te vertrekken. Exit rust. Onder het ogenschijnlijk soepel lopende teamwerk gaan onvermoede stromingen schuil. De ware karakters komen tevoorschijn. Een minimalistische comedy of errors tussen de vier muren van een stoombad vol kleinmenselijkheid.

avatar van mjk87

mjk87

Absurdisme. Ik kan het kort houden, vaak ben ik er geen liefhebber van. Dan kan de locatie nog zo mooi gekozen zijn in al zijn kilheid, zijn de acteurs nog zo sterk, ik vond er gewoon vaak geen drol aan en soms ronduit irritant (al was dat allicht bij Franssen soms ook het punt). 2,0*.

avatar van missl

missl

Trage film over mensen die zich druk maken over iets wat iemand gezegd heeft (de titel zegt het eigenlijk wel) en daar gaat het de hele film over. De setting is een wellness. Ik vond het saai.

Supergoede film! Gemaakt met een heel eigen stijl en vormgeving. Helder neergezet hoe mensen soms van alles bedenken bij de woorden van iemand anders en het meer zegt over henzelf dan over de ander. Ook hoe opgesloten mensen kunnen zitten in dezelfde (sociale) wegen wordt goed vormgegeven. De dialogen zijn grappig en muzikaal, de acteurs heel goed. Het einde is mooi gevonden: ik blijf achter met een symboliek waar ik nog wel even over na kan denken én heb hard gelachen, een fijne combinatie. Sowieso houd ik van films waar een kleine situatie enorm uit de hand loopt, zoals Carnage, en nu ook De Lange Nasleep van een Korte Mededeling.