Leui Ting Jin Ging (2000)

Alternatieve titel: China Strike Force

Hongkong
Actie

geregisseerd door Stanley Tong
met Aaron Kwok, Norika Fujiwara en Mark Dacascos

De jonge Chinees geheim agent Darren wordt aangenomen bij Team 808, een anti-drugs en -smokkelteam. Noriko, een Japanse Interpolofficier, werkt samen met Darren in een poging een groot internationaal drugskartel neer te halen. Tegelijkertijd wordt de dochter van een hoge overheidsofficier verdacht van corruptie.

Ongelooflijk dat we deze film in de Sneak kregen. Jordy; ik kan je nu al vertellen dat je maar niet naar deze film moet gaan. Het is namelijk een echte kung-fu film. Slecht verhaal; heel slecht geacteerd; knullig uitziende special effects en matige vechtscenes (wel een mooie eindscene). Wat houd ik toch van kung fu films
Helaas van deze in zijn genre ook niet echt super. Erg opvallend Coolio heet ook gewoon Coolio in deze film en nog een aantal acteurs hebben gewoon dezelfde voornaam.

avatar van Jordy
Jordy (admin)

Jordy; ik kan je nu al vertellen dat je maar niet naar deze film moet gaan.

was het niet van plan

Toen deze film bij ons in de sneak was waren er erg veel 'weglopers'....

Wat een tinnef. Geen goed woord waard.

avatar van aryan
Ik vond het wel een leuke film. Niet eentje om voor naar de bios te gaan, maar wel leuk voor de tv. Valt me trouwens wel op dat bij 9 van de 10 politie duo films het over drugs of wapens gaat.

Niet een superverhaal en geen geweldige acteerprestaties, maar wel een onderhoudende film voor tv of DVD. Daarnaast is Norika Fujiwara beeldschoon wat mij ook wel aansprak.

avatar van sn@ke
Erg vermakelijke actiefilm met de nodige vakkundige en vooral spectaculaire actiescenes. Coolio is in z'n rol best grappig en dat eindgevecht is zelfs bijzonder goed. De clichés zien we dan maar door de vingers.

avatar van seanpuffy
matige film

coolio speelt wel belachelijk vind ik maar mark dacascos maakt het goed

**3**

dat ik hier nog niet op gestemd had.

zwaar matige film dit, zowel verhaal als acteerwerk en actie...

echt een top film het kijken zeker waar vind ik ik bedoel lekker actie geen denken aan lekker puur geweld daar hou ik van
alles kapot

avatar van Zonnedaeler
Geweldige film, mooie stunts, acteer werk ook wel goed, Sfeer zat er totaal in, alleen (sORrY dat ik het zeg) Chinezen zagen er in deze film zo grappig uit toen ze dood gingen, ze keken ineens zo happyXD

Een film die op alle vlakken niets voorstelt maar toch wel leuk om te kijken is.

Verhaallijn is heel erg simpel en stelt eigenlijk niets voor. Men heeft duidelijk geprobeerd om zo veel mogelijk kungfu gevechten in een verhaal te stoppen en daar een verhaal omheen gemaakt. Wat toch als resultaat had dat er een paar leuke stukken in zaten en dan vooral het einde zat goed en mooi in elkaar.

Het acteerwerk was gewoon ronduit slecht maar ja is ook niet zo gek als men bijna met alleen maar kungfu mensen werkt op Coolio na dan. Die het trouwens nog geeneens zo slecht deed.

De dvd-uitgave viel mij 100% mee. Beeldkwaliteit was gewoon goed en het geluid 5.1 klonk ook spetterend wat je ook bij een actiefilm mag verwachten.

Voor mij is de 3* waard omdat de film gewoon wel leuk was om te kijken terwijl er nagenoeg geen verhaal in zat.

avatar van sinterklaas
Opzich wel een vermakelijk leeglopertje met zijn hele overdreven en leuke dingen. Mark Dacascos mocht ik ook weer graag zien als Bad Guy en Coolio als een gepolitoerd negertje als mede Bad Guy. Het verhaal is slap als dunne poep maar sommige momenten zijn zo lekker over de top en overdreven. Vooral die scenes: die achtervolging tussen die Lamborghini en die Formule 1 wagen door Shanghai, Die gevecht op die Rolls Royce die word opgetilt door die Heli en dat gevecht op die glasplaat op 300 meter hoogde Actie was niet echt veel aanwezig maar de aanwezige zagen er wel goed uit. Ook de mooie typisch Hong Kongse acrobatische gevechten zijn hier wel ruimschots aanwezig.

Toch wel een prima leeglopertje maar geen hoogvlieger.

dominion
leuke actiefilm die me deed denken aan de films met chow-yun fat

avatar van FILM!BOY!
Aan actie geen gebrek. Aan verhaal echter wel. 2,5

avatar van Phantasm
Redelijke aktiefilm waar ik wel wat meer had van verwacht.

Dick2008
Een soort Jackie Chan-filmpje zonder Chan (wel weer onder regie van Stanley Tong). Waarom ze Coolio in deze film hebben laten spelen is me een raadsel. Waarschijnlijk deels om voor wat humor te zorgen en deels een gevaarlijke Amerikaanse drugscrimineel te laten spelen, maar hij haalt eigenlijk de film naar beneden.
Kwok en Wang de twee politie-agenten doen het wel aardig. Over het algemeen is het acteren maar matig en houterig, een aantal spelen dan wel weer goed. De actie is wat spaarzaam voor een actiefilm. Twee toch goede stuntachtervolgingen en een wel wat fantasierijke, maar toch ook weer goede finale, het deed me wat aan A view to a kill denken. Met daarbij nog een redelijk uitgevoerd drugsverhaal en wat knappe dames, zorgen toch nog voor aardig kijkvoer. Het is wel wat middelmatig allemaal, maar aan de andere kant had het toch ook wel weer slechter gekund. 3.0

avatar van Gang_Star
Bij herziening toch prima mee vermaakt en schijnbaar beter dan ik toendertijd dacht. Zwak verhaal, redelijk acteerwerk, maar met de nodige vermakelijke actiescènes. Redelijk spectaculair bij vlagen, en een aantal goede stunts. Grootste minpunt was Coolio, want Aaron Kwok en Mark Dacascos spelen hun rollen naar behoren.