Kabuto (1992)

Japan / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Gordon Hessler
met Shô Kosugi, David Essex en Kane Kosugi

In de 17de eeuw is Japan ernstig verdeeld, het oosten wordt geleid door de krijgsheer Tokugawa Ieyasu en het westen door de Toyotomi clan. Ondanks dat het oosten een aantal veldslagen heeft gewonnen ziet het er somber uit, het Toyotomi leger heeft namelijk vuurwapens, waardoor de oorlog in hun voordeel lijkt uit te vallen. Tokugawa Ieyasu stuurt daarom de samoerai Mayeda en diens zoon naar Spanje, om 5000 musketgeweren aan te schaffen. De reis naar Spanje is er niet een zonder gevaar.

avatar van pascal83
Met kleine rollen voor Christopher Lee en Toshirô Mifune.

avatar van INSTITUT777
er is toch ook een Kabuto uit 1992, de anime van ca. 42 minuten? waarom staat ie er niet bij? :s

avatar van Knisper
Films korter dan 45 minuten mogen niet op de site.