Laagland (1996)

1 stem

Nederland

geregisseerd door Yolanda Entius
met Marcel Musters, Lineke Rijxman en Tom Jansen

Licht ironisch drama over dertigers en veertigers op zoek naar zichzelf en de kunst van het leven. De zelfgekozen dood van een dertigjarige Amsterdammer brengt het kleurloze bestaan van zijn bovenbuurjongen (Marcel Musters) in beroering. De jongen stelt zich voor het eerst de vraag wat hij nu eigenlijk heeft om voor te leven. In zijn zoektocht naar de beweegredenen van zijn huisgenoot wordt hij verliefd op een vrouw die met haar broer een landelijk gelegen hotel opknapt. Hij trekt bij het tweetal in en gaat een stormachtige verhouding met de vrouw aan.

kappeuter (moderator)
Regiedebuut van de actrice uit Krokodillen in Amsterdam.

Net als die Krokodillen : best sympathiek, sommige acteurs als Marcel Musters zijn altijd leuk om bezig te zien... maar er blijft niets hangen.
Losse karakters, losse vondsten, losse stukken dialoog... los zand dat snel wegwaait.