Gol Maal (1979)

India
Muziek / Komedie

geregisseerd door Hrishikesh Mukherjee
met Amol Palekar, Bindiya Goswami en Deven Verma

Ram Prasad, een jonge accountant, en zijn zus Ratna zijn wezen die wonen in Bombay. Op een morgen krijgt Ram Prasad via een oude familievriend een baan aangeboden bij de Urmila Trading Corporation. De snorloze Ram Prasad komt echter snel in conflict met de eigenaar van het bedrijf, Bhavani Shankar, die liever geen snorloze ('dus automatisch karakterloze') werknemers heeft.

avatar van Social-Mask
Wordt gezien als 1 van de beste komedies uit India (zie score IMDb als vb). Hrishikesh Mukherjee is naar mijn mening 1 van de beste regisseurs uit India en ben dan best benieuwd hierna.