El Lado Oscuro del Corazón 2 (2001)

Spanje / Argentinië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Eliseo Subiela
met Darío Grandinetti, Ariadna Gil en Nacha Guevara

De rusteloze dichter Oliviero is eeuwig op zoek naar de ideale vrouw. Zijn zoektocht voert hem naar de Spaanse kust. Hier wachten hem onder meer onverwachte ontmoetingen met voormalige minnaressen, nieuwe poëtische debacles en een reeks gebeurtenissen die hem niet onaangedaan laten. Uiteindelijk komt Oliviero's instabiele geest, gevoed door de creaties van de grote dichters der wereld, tot nieuwe inzichten.

schitterende film, heb hem eens 's nachts op NL 3 gezien en me laten betoveren, de poetische dialogen zijn voortreffelijk, de traagheid kan soms irriteren maar zeker de moeite waard, schande dat hij nergens te huur is