Seduto alla Sua Destra (1968)

Alternatieve titels: Black Jesus | Out of Darkness | Seated at His Right

Italië

geregisseerd door Valerio Zurlini
met Woody Strode, Jean Servais en Franco Citti

Rebellenleider Maurice Lalubi (Woody Strode) uit Congo, wordt gevangengenomen en opgesloten met twee blanke misdadigers (een soldaat en een Italiaanse dief). De drie krijgen te maken met mishandelingen door hun bewaarders, terwijl een nieuw militair regime besluit over het lot van de rebellenleider. Zijn onmiddelijke dood kan hem in een martelaar doen veranderen en voor problemen zorgen voor de nieuwe dictator.