By Love Possessed (1961)

geregisseerd door John Sturges
met Lana Turner, Efrem Zimbalist Jr. en Jason Robards

Arthur Winner (Efrem Zimbalist Jr.), Julius Penrose (Jason Robards Jr.) en Noah Tuttle (Thomas Mitchell) zijn drie diep ongelukkige advocaten in een advocatenbureau dat zelf rechtsbijstand nodig hebben. Arthurs vrouw Clarissa (Barbara Bel Geddes) heeft niets dan minachting voor Arthur omdat zij hun huwelijk ziet als een business deal. Dan is er ook nog Julius' vrouw Marjorie (Lana Turner) die alcoholiste is geworden nadat Julius impotent is geworden naar aanleiding van een auto ongeluk. De frustraties van Arthur en Majorie zorgen ervoor dat ze langzaam tot elkaar komen.

Ronduit meesterlijk en met overgave gespeeld, maar deze melodramatische soap, die zich afspeelde in een kleine stad, ergens in New England, was aan de vlakke, oppervlakkige kant, inclusief de dialogen die daarbij hoorden (terwijl het verhaal zoveel potentie had). En ik had zo gehoopt op uitdieping van complexe menselijke gevoelens.