Valhalla (1986)

Denemarken
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Peter Madsen en Jeffrey James Varab
met de stemmen van Laura Bro, Marie Ingerslev en Dick Kaysø

Tjalfe en Røskva (broer en zus) krijgen bezoek van de goden Thor en Loke. Thor vindt de twee kinderen ongehoorzaam en neemt ze daarom voor straf mee naar Asgård, het godenrijk. Na een ruzie met Loke, gaan de kinderen in gezelschap van een vreemd wezentje, genaamd Quark, hun eigen weg op. Zo doorkruisen ze o.a. een vreemd bos, het bizarre land der reuzen en komen zelfs bij Odin, de oppergod.

avatar van Anatolia
Ik was wel een beetje verbaasd dat deze er nog niet op stond.
Heb het lang geleden gezien en ik kan me herinneren dat ik er erg van genoten heb.
Gauw nog eens een keer bekijken (als ik hem kan vinden).

avatar van Anatolia
Draait deze week in Alkmaar (Provadja), Den Bosch (Verkadefabriek) en Eindhoven (Plaza Futura).