Rooksporen (1992)

Alternatieve titel: Traces of Smoke

Nederland

geregisseerd door Frans van de Staak
met Marlies Heuer, Peter Blok en Johan Leysen

Portret van een vrouw, opgebouwd uit 26 getuigenissen van derden. Een vrouw wordt ondervraagd. De aard van de beschuldiging wordt niet onthuld. De 26 getuigen (A-Z) zijn vrienden en bekenden van de vrouw. We zien ze vragen beantwoorden die de kijker niet kan horen. Aan het einde van elk interview verlaat de getuige zijn of haar kamer en gaat naar een soort wachtkamer, waar ze elkaar tegenkomen. De meeste getuigen zijn van mening dat de vrouw schuldig is. Waaraan blijft de vraag. Het enige dat zeker is dat het een excentrieke vrouw is. Verfilming van het toneelstuk van Lidy van Marissing.

kappeuter (moderator)

avatar van psycholamp
Nog nooit van gehoord, deze film. Is die überhaupt op dvd uitgebracht?