Teenage Space Vampires (1998)

Alternatieve titel: Darkness Comes

Verenigde Staten / Canada / Roemenië
Actie

geregisseerd door Martin Wood
met Robin Dunne, Mak Fyfe en James Kee

De tiener Billy zou graag willen dat er meer te beleven was in het stadje Knollwood. Maar op de Ufo's die er vervolgens landen had hij niet gerekend...

avatar van 606
Staat op Netflix nu

avatar van jippie2010
Tja, wat moet je hier nou mee.
Het valt misschien het beste te omschrijven als een extra lange aflevering van de serie Goosebumps.
Pulp voor de liefhebber zullen we maar zeggen. *1,5

avatar van jeroentjuhhhhh
Geinig. Dit zijn toevoegingen aan Netflix die ik wel kan waarderen. Weirde jeugdfilm die inderdaad sterk doet denken aan Goosebumps, de populaire 90's serie die tijdens het productiejaar van deze film tot een einde kwam. Als kind menig aflevering van gekeken en die intro is er één die je nooit vergeet. Sluit qua verhaal en sfeer perfect aan bij dat soort (korte) verhalen en is met die nostalgische blik nog opvallend genietbaar. Talloze waanzinnig slechte lines en cheesy effecten (de vampieren lijken uit een soort low budget toneelstuk van Cronenberg's The Fly te zijn gekomen....). Pulp voor de kids Héél belangrijk!

avatar van remorz
Tja. Slecht natuurlijk.

Maar ergens ook wel vermakelijk charmant. Tussen alle erbarmelijke accenten, lower dan low-budget effecten en slecht gedubd voice-werk zit zowaar nog een geinig verhaaltje verstopt. Men heeft bij lange na niet de middelen of kunde in huis om er iets kwalitatiefs van te maken maar je blijft ook wel het idee hebben dat het nog veel slechter had gekund.

Acteerwerk van driekwart van de cast is zó slecht dat je er wel weer om kunt lachen: zo heerlijk gewichtig en onnatuurlijk gebracht. Ik denk dat mijn ouders ook zo zouden acteren als je ze daags van te voren een script gaf en een camera onder de neus duwt.

Verhaal heeft een lange aanloop nodig maar gezien de creaturen, maskers en effecten waarmee ze later op de proppen komen, snap je ergens dat ze het zo lang mogelijk wilden uitstellen. Eng wil het uiteraard nooit worden maar met een 3B-bril op, valt hier nog best wel wat te gniffelen. 1,5*