Benzina (2001)

Italië
Misdaad

geregisseerd door Monica Stambrini
met Maya Sansa, Regina Orioli en Mariella Valentini

Lenni is het benauwende leven bij haar moeder ontvlucht en bij Stella's benzinepomp op het Italiaanse platteland terechtgekomen. De twee beleven een vurige liefdesrelatie als Lenni's moeder opduikt om haar dochter tot rede te brengen en mee terug te nemen naar huis. In de ruzie die ontstaat valt Lenni's moeder, stoot haar hoofd aan de balie van de pompwinkel en valt dood neer. Omdat ze een grote hoeveelheid geld bij zich draagt realiseren Lenni en Stella zich dat ze van moord verdacht zullen worden en in paniek beslissen de meiden het lichaam te dumpen op een vuilnisbelt. Met Stella's hond Clio en het dode lichaam van Lenni's moeder gaan ze op de vlucht richting Milaan en Tunesië. Een wanhopige nacht volgt waarin een stel dronken, agressieve jongelui en de stem van Lenni's moeder de twee meiden blijven achtervolgen.

nicj
waardeloze film. heb de film na 20 minuten stop gezet!! die film krijgt van mij ook niet meer dan een halve ster

speranza
Dit roept om een tegenreactie. Dit is een geweldige film. Maya Sansa doet mijn hart sneller kloppen.

avatar van Mescaline
Wat staat deze film ongelovenlijk laag zeg.. zeer ondergewaardeerd want dit is alles behalve een slechte film..
Heerlijke spanning opbouw.. realistische situaties.. boeiende personages.. gepast einde.. mooie actrices.. alle onderdelen voor een goede film lijkt mij zo?
Zeker hoger dan het gemiddelde.. 3,5 sterren.. zit erg dicht tegen de 4 sterren aan.. maar daarvoor vond ik de speelduur te kort.. deze film had beter tot zijn recht gekomen als de speelduur wat langer had geweest.. maar deze film blijft toch zeker teweten een aanrader.. en raad hem ook iedere film liefhebber aan!

avatar van Leo1954
Ongeloofwaardige film, er valt geen lijn in het verhaal te ontdekken. De bedoeling van de film ontgaat me al helemaal. Op een paar mooie vrouwen benen na niet om aan te zien.