Cocoon: The Return (1988)

Alternatieve titel: De Planeet Aarde

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Daniel Petrie
met Don Ameche, Courteney Cox en Hume Cronyn

Vijf jaar na hun vertrek naar de planeet Antaria bezoeken de 'jeugdige oudjes' Ben, Mary, Art, Bess, Joe en Alma hun familie en vrienden op aarde. Enkele Antarianen vergezellen hen. Zij hebben de opdracht om een aantal 'cocoons', waarin zich leden van een Antariaanse expeditie bevinden die jaren geleden op aarde moesten worden achtergelaten, uit de zee te bergen. Ben en Mary zoeken hun kleinzoon David op. Het kind kan de scheiding van zijn ouders niet verwerken. Bernie Lefkowitz, een bejaarde goede vriend van onze 'vitale oudjes' wil zelfmoord plegen, maar hij wordt door zijn kameraden 'gestoord'.

avatar van You_bastard
ik persoonlijk vond de eerste deel toch beter.

Deze vond ik ook een stuk minder.

Deel 1 was beter...

vic
Dit deel was gewoon een erg zwak aftreksel van deel 1. Ze hadden deze nooit moeten maken. Het magishe en verasende van deel 1 is absoluut niet aanwezig

vic
Dit deel was gewoon een erg zwak aftreksel van deel 1. Ze hadden deze nooit moeten maken. Het magische en verassende van deel 1 is absoluut niet aanwezig

avatar van speedy23
Het herkenningsgehalte is hoog door de vele ontmoetingen met personages uit deel één. De acteurs spelen vol warmte en gevoel en wat dat betreft doet het vervolg het zeker niet slechter dan het origineel. Jammer is wel dat er weinig plot wordt toegevoegd. Cocoon, The Return lijkt net iets teveel op een slap doorslagje van Cocoon. Centraal staat de vraag: kiezen we voor het eeuwige leven of voor het zien opgroeien van onze kleinkinderen...

damon
op een gegeven moment heb je het gehad met die oudjes
ze proberen zich steeds maar te bewijzen dat ze aardig meekunnen met de jeugd, maar dit wordt tot vervelens toe uitgemolken
ik stond steeds te wachten totdat ze hard op hun smoel gingen

Territoria
Wat een afknapper is deze film zeg.
Als Ron Howard deze film had geregisseerd was het misschien nog wat geweest, maar nu.......
Zelf een halve * is nog te veel

ook een hele mooie vervolg op de eerste film net zoals die die andere geef ik ook deze 5*

Wat een belachelijk vervolg op een prachtige film! 2 sterren.

Hoe kan dat michelle

avatar van newG
je kent het allemaal wel uit het 1ste deel, maar het blijft wel leuk, 3*

avatar van Scorpio11
Minder dan het eerste deel maar nog net te pruimen.

avatar van Legan
Een matig vervolg waarin de 'magie' en sfeer verdwenen is.

4,5 uit 10 (2,5*)

avatar van INSTITUT777
dit vervolg was onnodig geweest, vond hem maar saai en traag. 1*

avatar van T.Bos
Deze film lijdt duidelijk aan vervolgitis, maar toch wel te pruimen. Dit soort films kan je inhoudelijk alleen waarderen als je tegen de leeftijd loopt, dat je familie je in een bejaardentehuis wil opbergen of dat je die keus moet maken voor je eigen oudjes. Nooit makkelijk, daarom zijn deze films met een vette knipoog en een boodschap toch wel de moeite waard, om te relativeren. Geen grumpy old men.

avatar van movie fan
even goed als de eerste , goed en leuk verhaal , dat even goed is uitgewerkt , de originele cast met een paar nieuwe , heb er mij even veel mee vermaakt als het eerste deel !!

avatar van brabusRUS
Zeker niet slechter dan deel 1. Even vermakkelijk.

avatar van Reinoir
x-Michelle-x schreef:
Dat account van jou kan je toch niet serieus nemen :O

niet zo goed als deel 1 .
maar toch wil je weten hoe het verder gaat

avatar van black swallow
voor een vervolgfilm, was deze zeker niet slecht

De eerste was beter, maar toch wel een goed vervolg deze 2de Cocoon.
Bijna dezelfde cast als in de eerste film met een redelijk vervolgverhaal.
Verveeld heb ik me ook bij deze prent niet.

avatar van Phantasm
Net zoals de meeste reacties, zijn voorganger was een stuk beter dan deze.

edje555
Goed vervolg.