Mickey's Twice Upon a Christmas (2004)

Alternatieve titel: Mickey's Mooiste Kerst

2,97

Animatie / Familie

geregisseerd door Matthew O'Callaghan, Carole Holliday en Theresa Cullen
met de stemmen van Wayne Allwine, Tony Anselmo en Bill Farmer

In deze film probeert Donald Duck het plezier van het kerstseizoen te weerstaan. Mickey en Pluto proberen hem een lesje te leren over de kracht van vriendschap.

30 BERICHTEN 3 MENINGEN

geplaatst: 15 september 2004, 18:28 uur [permalink]
Ik ben alvast zéér benieuwd wat deze gaat worden. Helemaal niet meer getekend maar computergeanimeerd. Afwachten dus. En dat doe ik zeker en vast.

Ikkeuh
geplaatst: 2 november 2004, 13:44 uur [permalink]
ik denk wel dat het een plezante film word, is weer eens iets anders, Mickey in 3D.
Ik ben ook benieuwd en ik ga hem zeker huren!

neo (crew)
geplaatst: 2 november 2004, 14:01 uur [permalink]
Overigens vond ik Mickey's Christmas Carol enorm goed!

avatar van Jorick
geplaatst: 26 december 2004, 00:44 uur [permalink]
Erg lieflijk vermakelijk kerstfilmpje.
Een (mooie) vooruitgang dat het in 3D verfilmd is. 🙂

tjebbev
geplaatst: 30 december 2004, 17:48 uur [permalink]
Heb hem al gezien en het ziet er Grafisch heel goed uit(CGI-animatie)

geplaatst: 13 januari 2005, 23:34 uur [permalink]
Een lust voor het oog! Ik kreeg hem als kerstcadeautje en tweede kerstdag hebben we hem hier thuis zitten kijken. Een beetje wennen om de Disneyfiguren op een dergelijke manier geanimeerd te zien. Leuk aan elkaar gesproken aan de hand van een popupboek, zodat je alles als een geheel kunt bekijken, of alle verhaaltjes op zichzelf kunt zien.

geplaatst: 1 februari 2005, 22:23 uur [permalink]
Bacher film, dat is het enigste wat ik kan zeggen. Voor het computerwerk krijgt men een 2

geplaatst: 22 juni 2005, 21:02 uur [permalink]
Nee! Niet hun! De classics zijn er al aan onderdoor gegaan en nu ook de karakters die het Disney Imperium mogelijk maakte! Mickey in CGI?? Dit meen je niet!
Zonde, vooral als je de voorstukjes ziet. Dit verdienen ze echt niet na meer dan 70 jaar hard werken....

avatar van Gizzmann
geplaatst: 22 juni 2005, 22:12 uur [permalink]
9 stemmen en precies 3 sterren??? Is dit zo goed dan? Met al die mensen hier die kinder films nogal onderschatten en snel zeggen dat verouderde computer-graphics niet mooi zijn vind ik dat toch eigenaardig.

geplaatst: 19 september 2005, 22:44 uur [permalink]
Ja, zeker eens huren degene die hem niet gezien hebben, mooi en triest. 🙂 zoals je weet kerstverhalen over de ondeugende disney-familie..

geplaatst: 29 september 2005, 20:23 uur [permalink]
helemaal goed deze film. Disney zorgt ervoor dat ik 'het kerstgevoel' krijg. Deze flim helpt er zeker bij. Lekker op de bank onder de boom, en kijken maar.

avatar van wwelover
geplaatst: 18 november 2006, 23:05 uur [permalink]
Fantastisch Gemaakt, en ook nog mooi

avatar van thunderball

geplaatst: 19 november 2006, 08:24 uur [permalink]
"OK Pluto!" 🙂

film_kaza
geplaatst: 7 december 2006, 13:40 uur [permalink]
Een lekker filmpje die ik bij een jongetje van 6 zag. Helemaal niet verkeerd. Lekker vermaakt en iedereen die er was had plezier bij de film.

avatar van Quentin
geplaatst: 13 december 2006, 13:20 uur [permalink]
Aardig, maar die CGI trok ik niet in combinatie met de klassieke Disney-figuren. De drie verhaallijnen kwamen me ook wat te bekend over. 2*

avatar van Purmerend
geplaatst: 17 december 2006, 10:19 uur [permalink]
Het laatste filmpje met Mickey was het leukste vooral met die rendieren.

avatar van lordsnoopy
geplaatst: 18 december 2006, 21:58 uur [permalink]
neo schreef:
Overigens vond ik Mickey's Christmas Carol enorm goed!

Mee eens, deze moet alleen nog worden toegevoegd aan de site.

Over deze film, het is een vermakelijk familiefilm. Het is even wennen om de Disney figuren geanimeerd te zien in plaats van getekend, maar daar moet je als kijker niet te zwaar aan tillen.
De verhaaltjes zijn kort en goed te volgen voor de jongere leden van de familie. Soms wordt het moraal een beetje te overdreven gebracht, maar dat ligt eerder aan mij dan aan de film. Ik denk dan ook dat deze film bedoeld is voor de jongere kinderen in een gezin.
Al met al 3,0*

geplaatst: 18 augustus 2007, 16:41 uur [permalink]
Kerstfilms met Mickey Mouse vind ik altijd wel leuk 🙂! Deze is en het 3-d gemaakt, maar naar mijn mening vond ik hem niet veel minder goed! Mickey, Donald, Goofy, Minnie e.a laten je leuke kerst verhaaltjes zien! 4.5*

Dirigent
geplaatst: 23 september 2007, 14:13 uur [permalink]
Inderdaad een hele leuke kerstfilm van Disney, ook goed gemaakt met de computer je ziet namelijk de getekende disney figuren (Mickey, Donald, Goofy enz.) eens in een andere animatie dan gewoonlijk!

* * * *

avatar van jumpstylemovie
geplaatst: 27 oktober 2007, 20:52 uur [permalink]
niets ophalende film , zou net zogoed een lange aflevering kunnen zijn. 2.0***

geplaatst: 12 december 2007, 16:04 uur [permalink]
Ik ga deze Film dadelijk herzien.

geplaatst: 21 juni 2008, 11:48 uur [permalink]
4.5* had ik hier voor gegeven, Ik had hem nog met Kerstmis zoals in het bericht hierboven staat herzien en ik vind het niet meer zo heel Leuk, Ik verlaag hem naar 3* omdat ik hem nog wel Leuk vond vroeger.

geplaatst: 20 januari 2010, 18:06 uur [permalink]
zeermatige mickeymouse film heb betere gezien

geplaatst: 23 september 2010, 21:48 uur [permalink]
Disney films met Mickey Mouse vind ik meestal wel goed. Ook deze film was heel leuk. Leuk verhaal. Mooi gemaakt.

avatar van TheLionKingFan

geplaatst: 25 september 2010, 11:20 uur [permalink]
Prachtig

avatar van J-fan
geplaatst: 25 december 2010, 10:48 uur [permalink]
De telefoon van goofy 😂

geplaatst: 24 december 2011, 16:24 uur [permalink]
lordsnoopy schreef:

Mee eens, deze moet alleen nog worden toegevoegd aan de site.

Helaas duurt die film te kort. Anders kreeg hij zeker een hoog cijfer van mij! Hij komt voor in een VHS die ik heb (Mickey's Magical Christmas: Snowed in at the House of Mouse). Prachtige kerstfilm!

geplaatst: 27 december 2011, 17:21 uur [permalink]
Rond de kerst-tijd ben ik altijd bereid nog eens een paar Disney films te bekijken. Dit omdat ze altijd leuke herinneringen bij me naar boven halen en omdat ze sfeervol zijn. Ook Mickey's Twice Upon a Christmas is een erg leuke kerstfilm. Die ik vanaf 2004 bijna elk jaar rond deze tijd gezien heb. En hij blijft leuk. De animatie is vernieuwd, maar ik vind het er best bijzonder uitzien. Echt niet elk verhaal is even leuk. Zo is de eerste wel mooi gemaakt, maar wel een beetje cliché. Eigenlijk vond ik de twee verhaaltjes van de Duck's het leukste en die op het einde met Mickey en Pluto. Die van Max en Goofy was ook leuk, maar duurde niet lang en was nogal simpel. Maar.. Naar dit soort films ga ik echt niet heel kritisch kijken. Als ze vermakelijk zijn, is het goed. En dat is deze dus iig zeker.. Omdat ik hem elk jaar opnieuw kijk. Daarom een reden om er een halve ster bij te doen.

geplaatst: 24 december 2013, 20:53 uur [permalink]
Erg leuke Disney animatie met verschillende verhaaltjes, gezellig zo rond de kerstdagen.

avatar van mjk87
geplaatst: 26 december 2013, 17:10 uur [permalink]
Stuk minder dan Once Upon a Christmas. Dat komt deels door de inhoud - de verhaaltjes zijn wat kinderlijker en saaier op de eerste grappige en tweede redelijke na. Daarnaast is de animatie gewoon lelijk, op het eerste filmpje na waar mooi met kleur wordt gespeeld. Maar de kwaliteit van de CGI is echt om te janken zo slecht, en leidt dus gewoon af. Neen, dit overstijgt niet het niveau van de afleveringen op tv, en zo voelt het aan, gewoon vijf filmpjes achter elkaar geplakt. 1,5*.