The Student Prince (1954)

Muziek

geregisseerd door Richard Thorpe
met Edmund Purdom, Ann Blyth en John Ericson

Prins Karl Franz laat zich aan de universiteit van Heidelberg maar al te graag meeslepen door het studentenleven. Hij wordt verliefd op Kathie, de nicht van de hotelbaas, en loopt met zijn hoofd in de wolken. Op een dag moet Karl echter terugkeren om de troon te bestijgen en te trouwen met prinses Johanna. Maar hij kan Kathie niet vergeten.

avatar van movie acteurs
Wel een redelijke muziek film. Een topper? Zeker niet maar het is niet zo overdreven als bij sommige muziek films. Ook had de film aardige songs zoals bijvoorbeeld Drink etc. Ann Blyth doet het wel weer aardig en Edmund Purdom deed het redelijk. Een brakke/magere 2.5 dan maar.