Spinout (1966)

Alternatieve titels: California Holiday | Elvis A-Go-Go

Muziek / Komedie

geregisseerd door Norman Taurog
met Elvis Presley, Shelley Fabares en Diane McBain

Mike McCoy is de zanger van een bandje die tussendoor wat bijklust met autoracen. Het leven wordt er voor Mike bovendien niet makkelijker op als hij plots versierd wordt door drie vrouwen. De ene is de drummer van zijn eigen band, de tweede is de dochter van miljonair en de derde is een schrijfster van boeken over mannen. Wie zal hij kiezen?

Okee, dan...de 1e?
Tja, wat zal ik zeggen...een Elvis vehikel?
Ben een grote Elvis fan en waardeer ook zijn films, maar deze is niet echt geweldig. Okee, een leuk nummer hier en daar, enkele leuke scenes, maar niet mijn favoriete E-film.

veron35
Taildragger schreef:
Okee, dan...de 1e?
Tja, wat zal ik zeggen...een Elvis vehikel?

Nog altijd beter dan zijn "remake" Speedway. Die was echt slecht. Deze vind ik nog best leuk en een van de beste elvis soundtracks.

aardige film, voor mij meer om Elvis te zien...
maar kwa film stelde hij zeker niets voor...om Elvis te zien een 3.0

avatar van Erick1985
Tijdens deze periode (1965-1966) begon de kwaliteit van de Elvis films sterk af te nemen. Maar toch, is dit een leuke film met een aantal zeer goeie en swingende nummers zoals Stop, Look And Listen, Spinout, Smorgasbord en Adam & Evil. 3,5 ster.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
In 1.0.

Jazeker, mono dus. Toch zag mijn geupscalede DVDtje er uitstekend uit. Mooi kleurgebruik ook.

Het wordt sowieso tijd dat de gehele collectie Elvis-pulp (een handje vol goede films daargelaten) op BluRay verschijnt. Nu is slechts aan twee filmpjes die eer toegekomen.

Het verhaal heeft wederom niets om het lijf, maar de liedjes zijn best aardig. Met als hoogtepunt 'Am I Ready'. Een hoog Disney-gehalte en nogal belegen humor en toch hapt e.e.a. makkelijk weg, zonder dat het vervelend wordt.

Leuk detail is dat 'The Memphis Maffia' Elvis' auto voortduwd naar de eindrace. Red West wordt in menig Elvis-filmpje in elkaar geslagen, maar had de rest van zijn lijfwachten nog niet eerder gezien.

Een van de betere onzinfilmpjes van de koning.

Redelijk.

avatar van movie acteurs
Redelijke Elvis doorsnee film. De liedjes van zijn band waren leuk. Verhaaltje is zoals gewoonlijk erg dun maar wel amusant. Alleen op het einde is de film een beetje vervelend en is het niet bepaald leuk. 2,5.