Westward Ho, the Wagons! (1956)

Western / Muziek

geregisseerd door William Beaudine
met Fess Parker, Kathleen Crowley en Jeff York

James Stephen leidt een karavaan huifkarren over de vlakten van het westen. Onder de kolonisten bevindt zich Doc Grayson die de medische zorg van de kolonisten op zich neemt. De groep wordt onderweg belegerd door Pawnee-indianen die het op de paarden voorzien hebben. Een latere confrontatie, met aanvankelijk vriendelijke Sioux, zorgt voor spanningen als de zoon van het opperhoofd stervende lijkt, en Doc Grayson de enige is die het noodlot misschien af kan wenden.

avatar van madmax1
Heerlijke Disney voor de jeugd,prachtig helder breedbeeld, in kleur, de indianen spreken hun eigen taal ,voor die tijd een groot pluspunt,leuke film, geen Davy Crocket.