SST: Death Flight (1977)

Alternatieve titels: Flight of the Maiden | SST: Disaster in the Sky | Supersonisch Vliegtuig in Nood

geregisseerd door David Lowell Rich
met Lorne Greene, Peter Graves en Susan Strasberg

Op zijn eerste vlucht, komt de bemanning van Amerika's eerste supersonische transportmiddel erachter dat ze de vlucht misschien niet overleven omdat er sabotage is gepleegd en een dodelijke griep de bemanning teistert.

Billy Crystal's debuut als acteur.

avatar van mrklm
Van alle bedenkelijke Airport-klonen zou dit wel eens de allerslechtste kunnen zijn. Niemand minder dan Burgess Meredith, Lorne Greene en Susan Strasberg lieten zich betalen om hier aan mee te werken en toen was het budget op. Het resultaat is een beetje sneu: een origami-tuigje moet een supersonisch vliegtuig voorstellen, de achtergrondprojecties zijn van slecht niveau en de sets lijken gestolen uit Ed Woods "Plan 9 From Outer Space". De dialogen zijn vaak ronduit banaal, zeker in de epiloog. Fans van "Airplane!" zullen opmerken dat Peter "Captain Oveur" Graves hier één van de passagiers speelt. Zouden Zucker, Abrahams en Zucker deze film ook gebruikt hebben als studiemateriaal voor hun hilarische parodie? Dikke kans, want dit is vaak hilarisch slecht!