El Santo contra las Mujeres Vampiro (1962)

Alternatieve titels: The Saint against the Vampire Women | Samson vs. the Vampire Women | El Santo vs. las Mujeres Vampiros

Mexico
Horror / Avontuur

geregisseerd door Alfonso Corona Blake en Manuel San Fernando
met Santo, Ofelia Montesco en Xavier Loya

De vampiervrouwen in Mexico ontwaken uit hun slaap en moeten een bruid vinden voor hun meester. Ze kiezen de mooie dochter van een lokale professor als bruid. Om de dochter te redden schakelt de professor de hulp in van El Santo (Samson), een moedige worstelaar met een zilveren masker.

avatar van otherfool
Ik dacht in eerste instantie dat het weer een Samson / Hercules achtige film ging worden, de Samson van dienst is echter Santo - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org (zie ook de originele titel en het plot).

Het levert al met al een weinig verheffende film op. Het tempo van de diverse vampier-rituelen is schier ondraaglijk en de wat dikkige nerd met z'n zilveren masker spreekt ook al niet tot de verbeelding. De dubieuze dub en houtjetouwtje home-made vleermuizen doen de rest.

Voor een enkele hete vampiervrouw en hun grappige goons (die er menig vuistslag uitgooien) nog een volkomen onverdiende 1,5*.

avatar van Vinokourov
Letterlijk slaapverwekkend spul. Vooral de start is tergend traag en daarna wordt het ook echt niet beter. Bij films met het woord 'vs.' in de titel verwachtte ik ten onrechte nog een grappig spektakeltje en gevechtje her en der, maar de kijker wordt op suffe vampierenscenes en nog suffere worstelbeelden getrakteerd. Een andere Mexicaanse film (één van de eerste afleveringen van MST3K, weet je nog Otherfool!) Robot vs. The Aztec Mummy was ook al zo'n stinkerd.

avatar van otherfool
Vergeet ook deze niet he: Santa Claus (1959)