• 8.230.265 stemmen

Genre: Fantasy / Horror

Geregisseerd door: Michael Rissi

Met onder meer: Joe Estevez, Vivian Schilling en Gregg Thomsen

Over Soultaker

"Trapped in the Twilight Between Life and Death"

Twee geesten bezoeken mensen en beroven deze van hun ziel. Ze komen ook bij de dochter van de burgemeester en haar vrienden, maar één van de geesten lijkt de dochter te herkennen uit een ver verleden en voert zijn opdracht niet volledig uit. Als gevolg hiervan zijn de vrienden nu ook geesten, al hebben ze dit zelf niet door.

The Man / Soultaker

Tommy Marcetto

Grant McMillan / Mayor

avatar van franko belge

franko belge

ik zoek deze film maar kan hem niet vinden kan iemand me daarbij helpen

avatar van otherfool

otherfool

Ondanks de IMDB flop 100 notering best een grappige film met een hoog jaren '80 gehalte. Estevez is een leuke bad guy maar zijn makker in het kwaad (Robert d'Zar) steelt de show. Van de kids hoop je dan ook eigenlijk dat ze het niet halen...

Verder natuurlijk niet echt goed of zo, en het nut van de regelmatig terugkerende flashbacks was niet altijd even helder maar afijn. Hoofdrospeelster Vivian Schilling ('Natalie') schreef de film overigens.

2*.

avatar van MeteoraXV

MeteoraXV

Weet je wat ik het meeste haat? Een saaie k*tfilm van een anderhalf uur die net zo goed een saaie k*tshortfilm van een half uur had kunnen zijn. Man wat een tijdverspilling. Halverwege wou ik het al uitzetten maar ik dacht laat ik maar doorkijken tot het einde want soms kan het nog goed uitpakken zoals bij sommige films, maar nee. NIET KIJKEN

avatar van Woland

Woland

Nadat we het in de pub toevallig over MST3K kregen, kreeg ik spontaan zin om weer eens een aflevering te checken. Vandaar: Soultaker. Met een bouwjaar van 1990 recenter dan wat gebruikelijk is voor MST3K, maar even prut als veel van de oudere films. Ik ben blij dat Joel, Tom Servo en co af en toe nog wat sarcastische opmerkingen maken en voor wat pauzes zorgen, want Soultaker zou anders een hele klus zijn om uit te kijken.

Tja, er valt eigenlijk niet heel veel te zeggen over de film zelf. Het is een matig verhaal (twee geesten jagen op zielen, meisje probeert ze voor te blijven) dat nergens ook maar enigszins spannend of interessant wordt, het acteerwerk is om te huilen en de rare manier waarop de geesten praten maakt het alleen maar lachwekkend, wat vermoedelijk niet de bedoeling was. Low budget tot en met, ook, zonder dat er wat interessants mee gedaan wordt. Het verbaast me niks dat Soultaker op een IMDb score van 2.3 blijft steken. Na een paar biertjes en met morele steun van MST3K nog wel te doen, maar verder dan 1.0* ga ik niet.