The Kremlin Letter (1970)

Thriller

geregisseerd door John Huston
met Bibi Andersson, Richard Boone en Nigel Green

Een netwerk bestaande uit oudere spionnen huurt een jonge man met een fotografisch geheugen om hen te begeleiden naar Rusland. Ze moeten een brief terugvinden waarin staat dat Amerika steun aan Rusland zal geven als China een atoombom bouwt.

avatar van Mochizuki Rokuro
Een typische Koude Oorlog thriller. Heel erg degelijk: veel gepraat, veel verwikkelingen en intriges, maar nu niet echt boeiend meer eigenlijk. De all star cast doet het op zich prima met George Sanders en Bibi Andersson als diegenen die eruit springen.

De tagline "if you miss the first five minutes..." zoals die hier op de poster staat is eigenlijk nog het leukst

Huston komt zelf in een van de eerste scènes goed naar voren in een barse rol - zijn handelsmerk. John Huston: 35 down, 1 pending, 1 'lost'.