Charlie (2004)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Malcolm Needs
met Luke Goss, Steven Berkoff en Leslie Grantham

Het levensverhaal van 'Charlie Richardson', het hoofd van de beruchte 'Torture Gang'. In de jaren zestig was Londen in handen van twee families; ten noorden van de rivier de Thames de Krays, ten zuiden de Richardsons. Voor de eerste keer onthult 'Charlie' wat er werkelijk gebeurde op het moment dat hij werd gearresteerd en berecht in het beruchte 'Torture Trial'.

Dit is een echte vette film over de grootste crimineel van engeland
Met name de scene waar ze een "tandje"gaan trekken voel je tot op het bot.

Jerry jonge, is 5 sterren niet wat overdreven??
Anders hadden we er al veel meer over gelezen of gehoord.

Ik zal ´m even bekijken, mijn oordeel volgd later..

cummie
ik ga hem ook zo bekijken , ben benieuwd ! .
maar waarom kan deze film dan geen 5 sterren krijgen ?.
omdat je er niks over gehoord hebt vind ik geen goede reden .
ik weet nog wel toen the boondock saints op video kwam toen had ik daar ook nog nooit van gehoord. (ik noem maar een voorbeeldje) , maar die geef ik tog ook 5 sterren want die is ook echt te vet .

cummie
nee helaas jerry , ik geef hem wel 3 sterren .
vond het op een gegeven moment allemaal een beetje hetzelfde worden en dat was jammer.

avatar van Nicolage Rico
REGENCY schreef:

Jerry jonge, is 5 sterren niet wat overdreven??
Anders hadden we er al veel meer over gelezen of gehoord.

Waarom is dat overdreven? Dat is toch Jerry zijn mening? Wat er in andere recensies staat, heeft toch niks met zijn mening te maken? Sommige films, die niet zo commercieel zijn, zijn ook toppertjes geworden. Cultfilms zijn bijvoorbeeld pas later in de belangstelling gekomen.

Ja, jullie hebben ook wel een beetje gelijk dat het iemands mening is, maar als je een film 5 sterren geeft dan moet deze van top kwaliteit zijn, en probeer er dan ook een beetje motivatie bij te zetten waarom het één van de betere films is die je ooit gezien hebt.

Anders heeft het stemmen toch ook geen zin, als iedereen die ook maar een beetje kippevel van een film krijgt, of dat er een gigantische mooie dame in de hoofdrol zit. Die dan deze film gelijk een 5 geeft wat gelijk staat aan een 10.

Aangezien Jerry van de 10 laatste beoordeelde films, hij er 4 heeft beoordeeld met 5 sterren. Vroeg ik mij alleen af dat deze jongen niet iets te snel een film het cijfer 5 geeft.

W.b.t Boondock Saints, was idd. een topper!!

Regency

avatar van Nicolage Rico
REGENCY schreef:

W.b.t Boondock Saints, was idd. een topper!!

Regency

Waarom vind je the Boondock Saints een topper dan?

hahaha
ten eerste de 2 hoofdrolspelers die helemaal bij elkaar passen.
ten 2de het verhaal is origineel en willem dafoe speelt ook echt geweldig.
de tijdsduur is perfect dus niet te kort en niet te lang.
en de aktiescenes zijn ook helemaal TOP .

de film is gewoon geweldig in elkaar gezet

avatar van krabat
Engelse films, daar houd ik van. Mafia verhalen, daar houd ik ook van. De martel scenes waren om te smullen. Toch ben ik om de een of andere manier niet tevreden over deze film, hoe dat komt weet ik niet.

Het verhaal vond ik een beetje te slap, alles eromheen klopte wel. 3*

waardeloos niemandalletje gebouwd om wat martelscenes, geen lijn in het verhaal, jammer...

avatar van mabo
Veel van hetzelfde in deze film. Kon me niet echt boeien.

Goeie engelse film, al moet je er wel op ingesteld zijn als je hem gaat kijken. Niet van het mafia niveau van de sopranos maar toch leuk om te kijken.

avatar van Mug
Mug
Men neme een spraakmakende rechtszaak (interessant). Men neme de visie van 'Charlie Richardson' himself (interessant).

...

Men neme een wannabe-Guy Ritchie regisseur (oninteressant). Men neme een script [geschreven door de regisseur] waar veel 'fuck' in wordt gezegd (oninteressante stoerdoenerij richting de kijkers). Men neme zo nu en dan split screens [de ene in kleur, de andere in zwart-wit] om de stijl van de film nog hipper te maken (oninteressant).

...

Heej, het einde is wel interessant. Nou, valt me dat nog mee.

...

Oh god, de eind credits. Charlie leeft nog, he is now a respectable businessman, he is the owner of a goldmine in South Africa (oftewel, nog steeds een crimineel). En hij speelde ook nog een figuranten-rol, wat leuk.

1 dikke middelvinger richting een ieder die aan deze film heeft meegewerkt.

Ribera
Mug, je neemt mijn woorden weg... 1*

avatar van nightbreed
Matige en warrige film.
Het verhaal in niet in chronologische volgorde en dat stoort enorm.
Voor een verhaal dat niet in chronologische volgorde is heb je een verdomd goed script nodig maar het script van deze film is zeer matig.
Door deze 'fout' loopt de film gewoon niet, het is een opeenstapeling van een paar gebeurtenissen (in terugblikken) zonder dat de karakters worden uitgewerkt.
En dan de hoofdrolspeler met zijn gebleekte tandjes die totaal ongeloofwaardig was.
Er werd ook te vaak Charlie gezegd in deze film, ik weet dat het een hippe naam is maar om in elke scene zo'n 4 keer de naam Charlie te stoppen vond ik iets te veel van het goede.
Ik vond het een speudo-hippe en ongeinspireerde film zonder een duidelijke lijn.

avatar van mista_sloot
Het is een beetje een 'net niet' film. er zitten een aantal harde scenes tussen die echt wel goed zijn, maar het meerendeel is vrij zwak geacteerd en de personages zijn niet heavy genoeg. te veel gebrabbel tussendoor, zonder echt mooie dialogen.
geen must-see, wel vermakelijk.

avatar van FLH
FLH
Een zeer vermakelijke film. Luke Goss speelt de rol als Engelse gangster op een zeer aangename manier. De film heeft me prima weten te vermaken hoewel er qua verhaal niet extreem veel diepgang in zit. Een leuke film voor een zondagmiddag.

avatar van 606
Hele vermakelijke film over Charlie R, die goed gespeeld wordt door Luke.
Verhaal was aardig gedaan en bepaalde scenes waren super.

3,5 ster

avatar van Decec
Goede misdaadfilm...
Prima acteerwerk...
Prima camerawerk...
Prima Engelse film...
Vanwege mijn ongeluk gebeurd, heb ik heerlijk deze film gezien tijdens onderweg naar huis...
Interessant verhaal...

avatar van @quikfit
Aardige film over een stelletje "handige" jongens,gefilmd in een mooi weergegeven jaren zestig.Acteerwerk was goed. 3***

Een gestilleerde, gladde, ongelijkmatige en zo nu en dan opwindende biografie, waarin de keurig in het pak stekende gangster op een curieuze wijze meer als een tragische held wordt afgebeeld dan als een meedogenloze en gewelddadige gangster. De wijze waarop het verhaal verteld wordt is op zijn minst complex en er zijn absoluut betere films op dit gebied. Luke Goss speelt zijn rol op een bezielende en magnetiserend wijze.

avatar van MovieMind
Één van de mindere engelse misdaadfilms.
Er komen goede films van dat eiland, maar dit is er geen van.
Deze zal me niet bijblijven.

avatar van Brabants
onrustige uiteenzetting van een biografie die berust is op het gangsterleven van Charlie Richardson. Film wordt qua verhaal gepresenteerd vanuit de rechtbank, waarna het vonnis van 25 jaar celstraf zal luiden. Deze aanpak om het verhaal te vertellen zou op zich moeten kunnen werken. Helaas is de inhoud niet meer dan wat oppervlakkige figuren die de revue passeren en de gebeurtenissen die basaal gezien allemaal op foltering aankomen. Luke Goss zet hiermee wel een van zijn betere rollen neer, wat hij daarna niet meer zal evenaren.