Le Comte de Monte Cristo, 1ère Époque: Edmond Dantès (1943)

Alternatieve titels: The Count of Monte Cristo | Comte de Monte Cristo, Le

Frankrijk / Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Robert Vernay
met Pierre Richard-Willm, Michèle Alfa en Aimé Clariond

Op de dag van zijn verloving met zijn geliefde Mecédès wordt Edmond Dantès gearresteerd wegens verraad en beland in een gevangenis op het eiland Château d'If. Hij realiseert zich dat hij er is ingeluist. Na jaren gevangenschap krijgt hij gezelschap van de priester Abbé Faria, die ook ten onrechte vastzit. Voordat hij sterft vertelt deze aan Edmond een geheim over een verborgen schat op het eiland Monte Cristo. Als Edmond weet te ontsnappen is zijn enige doel om wraak te nemen op degenen die zijn leven geruïneerd hebben.