ad

Geregisseerd door: Hiroyuki Nasu

Met onder meer: Hisato Izaki, Yûsuke Izaki en Ayana Sakai

Oorspronkelijke taal: Japans

Over Debiruman

Om de mensheid te beschermen tegen een massale aanval van de demonen die alsmaar dichterbij komt, laat Akira Fudô zich samensmelten met een sterke demoon. Hierdoor zal hij de krachten van de demoon absorberen maar wel zijn eigen menselijke hart behouden. Op deze manier wordt hij Devilman: de laatste kans van de mensheid...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Akira Fudô / Devilman

Ryô Asuka / Satan

Miki Makimura

Keisuke Makimura (Miki's father)

Emi Makimura (Miki's mother)

World Newscaster

Onderhond

Gaat niet de goeie kant op met die Japanse CGI films.

avatar van Padd0

Padd0

Wow dit is ziet er echt niet goed uit. De CGI van zebraman zien er 10x beter uit (en die waren zeker niet top of the bill ).

avatar van amco

amco

final fantasy filmpje achtig

avatar van Hemdale

Hemdale

Jezus.. wat een slechte film. Ook al was ik al gewaarschuwd en had ik al wat slechte recensies over de film gelezen ben ik de film toch gaan kijken, zonde van de tijd bleek het achteraf, overigens niet geheel uitgezien want dat was echt niet uit te houden, zo'n 70 minuten gezien denk ik. Ik heb totaal niets positiefs over de film te vertellen. Zonder enige twijfel 0.5*, waar gaat dit heen met Japanse cinema.

Onderhond

Gaat de goeie richting uit, zolang dit soort CGI vehikels maar ver gescheiden blijven van de echte auteursfilms of het wacky gedoe ala Survive Style 5+

avatar van Chr.s

Chr.s

De anime was wel leuk

avatar van balosa

balosa

ach ik heb me best vermaakt met deze film, er zitten wat flinke gaten in het plot, de CGI is niet state-of-the-art maar ik heb vèèl slechtere films gezien hoor, gewoon verstand op nul bij deze film, niet te kritisch zijn en kijken maar

avatar van Hemdale

Hemdale

balosa schreef:

gewoon verstand op nul bij deze film

Maar nu gaat het verstand op nul zetten natuurlijk bij de één wat makkelijker dan bij de ander.

Onderhond

Fantasy/Horror is maar een vreemde omschrijving.

Niks meer of minder dan de Japanse versie van Spider-Man, X-Men en dat soort superhero filmpjes. Dat het in Japan er allemaal wat extremer aan toe gaat (met demonen, stevige porties bloed, random gemoord en actie die zich qua ruwheid makkelijk kan meten met een Sin City) is maar randinfo.

Deze film is pure nonsens, net als z'n Amerikaanse tegenhangers. Erg slecht acteerwerk, erg flauw en niet boeiend verhaaltje, frutmoraal en tonnen CG. Enkele vlagen aan mooie shots (de ver2Dde beelden zagen er wel cool uit, jammer genoeg veel te weinig gezien). Zoals steeds is de CG redelijk inferieur, de designs superieur. maar als je dan toch dit soort film wil zien, kan je beter Casshern uitkiezen.

Kleine 1.5* voor deze.

avatar van ASman

ASman

90 minuten aan film welke leek gemaakt te worden met een behoorlijk laag budget om dan vervolgens los te barsten in een all-out CG-climax welke wel compleet barak is van kwaliteit, maar door zijn wel vermakelijke uitzinnigheid de film nog flink weet te redden van een 1*. Voor de rest is het acteerwerk frut, het camerawerk en de regie lijken compleet low-budget ( het budget was een 9 miljoen ), slechte CG en zelfs van de gore had ik een stuk meer verwacht. Inderdaad erg fijne designs en iets wat een extreem lekkere climax had kunnen zijn, maar al de rest is te saai en te droog. Casshern is inderdaad een stuk beter.