C'era una Volta (1967)

Italië / Frankrijk
Fantasy / Romantiek

geregisseerd door Francesco Rosi
met Sophia Loren, Omar Sharif en Georges Wilson

Een sprookje over de belevenissen van een mooie maar temperamentvolle boerendochter, Isabella, wanneer ze de slecht-gehumeurde Spaanse Prins Rodrigo Ferrante y Davalos ontmoet. De koning van Spanje heeft Rodrigo bevel gegeven om uit 7 Italiaanse prinsessen 1 vrouw te kiezen, maar hij raakt onder de indruk van de plaatselijke boerendochter. Met de hulp van heksen en heiligen, verovert Isabella het hart van de prins na een hoop schermutselingen.

avatar van ewalk
Mooie sprookjesachtige film. Mooie rol van prachtige Sophia Loren.

avatar van Noodless
Deze film wordt nog staande gehouden door de twee hoofdrolspelers. Geweldige uitstraling van Sophia Loren, ze is gewoon adembenemend om naar te kijken.
Jammer van het zwak verhaaltje met een paar belachelijke scènes zoals de heksen in het bos en de vliegende heiligen. Amaai !!!
De locaties, de landschappen vond ik dan wel weer mooi gefilmd.
Een sprookje waarin veel meer in zat. 5/10

avatar van Dievegge
In het preplastischechirurgietijdperk hadden Sophia Loren en Dolly Parton het rijk voor zich alleen. De bordenwasscène vond ik leuk, maar echt een sterk verhaal kun je het niet noemen.

Zoveel talent en bravoure voor zo'n draak van een film... Echt zonde...

avatar van 93.9
Best wel aardige film. Soms wat kinderachtig, maar best vermakelijk.