Due Notti con Cleopatra (1953)

Alternatieve titel: Two Nights with Cleopatra

Italië

geregisseerd door Mario Mattoli
met Sophia Loren, Alberto Sordi en Paul Muller

Cleopatra (Sofia Loren) slaapt elke nacht met een van haar lijfwachten, en laat ze vervolgens de volgende ochtend vergiftigen. Wanneer ze op een nacht Marcus Antonius wil ontmoeten, dwingt ze haar slavin Nisca (Sofia Loren), die erg op haar lijkt, haar plaats in te nemen. De lijfwacht die de zogenaamde Cleopatra bewaakt wordt verliefd op de vrouw van wie hij denkt dat het Cleopatra is. Er heerst een opgewonden sfeer in Egypte de volgende dag, als blijkt dat hij nog leeft.

Wie kan mij aan deze film helpen ? uiteraard Dvd kwaliteit en ondertiteld

groetjes

avatar van Brix
Vandaag voor 't eerst gezien op dvd (zelf geïmporteerde Engelstalige versie)
Loren, die hier pas 19 jaar jong was gaf al blijk van acteertalent door een dubbelrol te vervullen, en dat op een zeer acceptabele manier.
Alberto Sordi, die de mannelijke hoofdrol vervult in deze leuke komedie, is een rasechte clown.
Aanvankelijk irriteerden zijn fratsen mij een beetje, maar gaandeweg gaf ik mij toch gewonnen voor zijn doldwaze dialogen en handelingen.
De dvd versie die ik bezit ziet er goed uit, schitterende volle kleuren(alleen aan 't eind v.d. film even wat minder)
Maar vergeleken bij schoonheid van Sophia Loren verbleken natuurlijk alle kleuren, en ook alle andere actrices die ooit de rol van Cleopatra vervulden!