Las Siete Magníficas (1966)

Alternatieve titels: Seven Vengeful Women | The Tall Women | Donne alla Frontiera

Spanje / Italië / Oostenrijk / Liechtenstein
Avontuur / Western

geregisseerd door Sidney W. Pink, Rudolf Zehetgruber en Gianfranco Parolini
met Anne Baxter, Maria Perschy en Gustavo Rojo

Een karavaan met kolonisten wordt overvallen door de Apachen. De kittige Mary Ann, de Oostenrijkse Ursula met haar baby, de Spaanse Pilar, de zusters Katy en Betty Grimaldi, Bridge en Dorothy zijn de enige overlevenden van deze aanval. Ursula’s baby sterft kort na de aanval. De zeven vrouwen moeten nu te voet door de woestijn van Arizona trekken om het dichtstbijzijnde fort te bereiken. Apachen maken echter jacht op hen. Onderweg stuiten de zeven vrouwen op Gus Macintosh.

avatar van Dogie_Hogan
In Duitsland op DVD verkrijgbaar onder Frauen, die durch die Hõlle gehen.
Met Wende-cover, maar bijgaand booklet bevat spoilers.