Red Riding Hood (1989)

Verenigde Staten / Israël
Muziek / Fantasy

geregisseerd door Adam Brooks (I)
met Amelia Shankley, Isabella Rossellini en Craig T. Nelson

Diep in het hart van een betoverd bos leeft een wolf die in een man kan veranderen. Roodkapje moet zien te voorkomen dat zij en haar moeder in de klauwen van deze 'manwolf' vallen.

een best saaie film op zig maar wel mooi gefilmd op sommige stukken bijvoorbeeld als de vader van roodkapje (craig t.nelson)weer terug komt in het bos

avatar van alexspyforever
Er zijn veel verfilmingen van Roodkapje die uiteindelijk soms maar heel vaag te maken hebben met de kinderversie die de meeste mensen wel kennen. Deze behoudt dit en heeft er wel een uitgebreider interessant verhaal rond gemaakt. De liedjes komen misschien niet altijd goed tot hun recht maar de acteerprestaties zijn prima. De release van deze film zegt 1989, maar dit zou 1987 moeten zijn. Amelia Shankley als Roodkapje kon zeker geen 17 zijn op het moment dat dit werd verfilmd, 14 of 15 dat zou aannemelijker zijn geweest.

avatar van alexspyforever
Nu dat ik 7 van de 9 Cannon Movie Tales meer dan 1 keer heb gezien kan ik ze ook beter plaatsen. Roodkapje zit beetje in de middenmoot. Het is natuurlijk uitgebreider dan het gebruikelijke sprookje dat eigenlijk pas laat in de film aan de orde komt. De aanvullingen met de wrede kasteelheer die Dagger, de wolfman in dienst heeft als spion en hijzelf wil de moeder van Roodkapje huwen ook al is die officieel nog gehuwd met zijn dood gewaande tweelingbroer zijn interessant. Dit geeft het sprookje het nodige duistere tintje zodat het toch geen pure familiefilm is. Maar het is duidelijk dat veel liedjes erin werden gezet om zeker de speelduur vol te krijgen. Het is dus iets teveel musical dan fantasy/avonturenfilm om tot de beste Cannon Movie Tale films te behoren.

Dit is mijn eindklassering van alle CMT's:
1. Hans en Grietje
2. Sneeuwwitje