• 8.663.335 stemmen

Actie | 95 minuten

Genre: Actie

Geregisseerd door: John A. Gallagher

Met onder meer: Steve James, Reb Brown en John Leguizamo

IMDb beoordeling: 4,8 (302)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Street Hunter

"It's a dangerous world. He's a dangerous man. And he's the law."

Vastbesloten om het hoofd van een brute Colombiaanse bende achter de tralies te krijgen raakt een premiejager verstrikt tussen twee rivalen. Een machtige maffiabaas wil hem uit de weg ruimen.

avatar van stephan73

stephan73

Niet echt slecht, maar ook niet bijzonder.

De drie hoofdrolspelers doen hun best en hebben zelfs momenten die erg tof zijn, maar de rest van de film is behoorlijk matig.

Er zit wel wat geweld in, maar dat is maar mondjesmaat en met een budget lager dan dat van een aflevering van The A-Team.

Jammer dat de enige hoofdrol van Steve James deze film is, want als bijrol acteur vindt ik hem vaak briljant (o.a. The Exterminator en American Ninja). Hier hebben ze gewoon het verkeerde script en de verkeerde regisseur voor deze klus gebruikt!

avatar van DragQueen

DragQueen

Na vele producties waarin Steve James voornamelijk fungeerde als sidekick, terwijl hij vaker de meest onderlegde acteur en vechtkunstenaar was van de aanwezige cast, mocht hij hier eens de hoofdrol vertolken. En dat doet hij vrij aardig. De film op zich is natuurlijk vrij gedateerd, en oogt hier en daar wat goedkoop in de uitvoering. Maar het is respectabel wat er toendertijd met een laag budget uitgeperst is. Filmtechnisch laat het te wensen over, maar vanwege jeugdsentiment scoort deze film wat hoger bij mij. En ook omdat ik toch wel symphatie voor Steve James heb altijd. Altijd een meerwaarde in de jaren 80' B-Vechtfilms zoals o.a American Ninja 1,2 en 3 en Avenging Force. Helaas is er aan James zijn leven veel te vroeg een tragisch eind gekomen. Ook nog op een punt dat er wellicht meer erkenning zat aan te komen, en meer filmrollen in grotere produkties. Erg zonde, maar gelukkig is zijn nalatenschap aan films groter dan de meesten van ons denken. 2,5 Ster.