Prendimi l'Anima (2002)

Italië / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Roberto Faenza
met Iain Glen, Emilia Fox en Craig Ferguson

1905. Sabine Spielrein is 20 jaar oud. Ze lijdt aan ernstige hysterieaanvallen. Haar ouders laten haar opnemen in een psychiatrische inrichting in Zurich. Daar wordt ze behandeld door een jonge arts, Carl Gustav Jung, die een nieuwe methode op het meisje wil uitproberen: de psychoanalyse, ontwikkeld door zijn mentor Sigmund Freud. Na de succesvolle behandeling ontstaat tussen hen een hartstochtelijke liefdesverhouding, terwijl zich tegelijkertijd de verschrikkelijkste gebeurtenissen van de eeuw afspelen. Sabine Spielrein wordt een van de eerste vrouwelijke psychoanalisten.

avatar van RRT
RRT
Interessante biografische verfilming van het leven van Sabina Spielrein. Van patiente tot hulpverleenster. Boeiend verhaal, goed geacteerd, en met mooie muziek.

helemaal met RRT EENS..

avatar van kleez
ik ben groot fan van Jung... ik zal hem binnenkort even kijken dus