Avonturen van Pietje Bell (1964)

Alternatieve titel: Pietje Bell, de Straatjongen van Rotterdam

Nederland
Familie

geregisseerd door Henk van der Linden
met Jeu Consten, Thea Eyssen en Cor van der Linden

Pietje Bell, de befaamde Rotterdamse jongen, gaat op kippenjacht samen met zijn kornuiten Peentje en Engeltje, maar zij worden achtervolgd door een agent, die hen -ondanks de protesten van tante Cato- voor de commissaris leidt. Pietje en zijn vriendjes weten zich eruit te praten. Pietje voert met zijn vrienden Peentje en Engeltje een circusvoorstelling op, die door brand wordt verstoord doordat een van Pietje zijn trucs verkeerd uitpakt.

Hallo Filmers

Ik ben net nieuw en een beetje aan het neuzen met wat ik heb , kom ik deze film tegen uit 1964 is die ook op dvd te krijgen

Nee, nog niet te verkrijgen op DVD. Twee jaar geleden zijn een stuk of 24 films van Henk van der Linden op DVD uitgebracht, maar deze zat er niet bij.

avatar van tommykonijn
Leuke en aardige Film van Pietje Bell deze vond ik ook weer mooi en vooral Grappig om te zien en toen ik deze Film ging zien twijfelde ik over Goede acteerprestaties maar uiteindelijk is het toch nog allemaal Goed gegaan (Waar ik voor vreesde.)

avatar van Mads Smikkelsen
Ohhhhhhhhhhh wat leuk, een van de eerste films die ik als kind gezien heb, dus ECHT in 1964 gezien (voelt als 100 jaar geleden) Ik vond hem toen erg leuk.

Wie kan mij vertellen welke films van Henk van der Linden op dvd uitgekomen zijn ? Heb toch nog wel wat jeugdsentiment van vroeger.

avatar van ForgottenSon
Een fraai overzicht van alle DVD- en VHS-uitgaves is hier te vinden:
Releases | Rex Films - rexfilms.wordpress.com

Helaas geen Pietje Bell, ben erg benieuwd naar deze film!

avatar van Quentin
Gerestaureerde versie nu in HD op het YouTube-kaneel van EYE te bekijken: De avonturen van Pietje Bell - YouTube