Call Me Claus (2001)

Komedie / Familie

geregisseerd door Peter Werner
met Whoopi Goldberg, Nigel Hawthorne en Brian Mitchell

Lucy Cullins is een succesvolle maar chagrijnige producente bij een home shopping tv-zender. Ze neemt Nick aan om voor Kerstman te spelen tijdens de live-uitzendingen en het wordt een groot succes. Tot haar grote verbazing beweert Nick de echte Kerstman te zijn en hij vertelt haar dat zij de uitverkorene is om hem op te volgen. Maar Lucy gelooft helemaal niet meer in de Kerstman, laat staan dat ze zijn baan over wil nemen.

avatar van Norma
Vrolijke kerstfim met de standaard ingrediënten: paniek op de noordpool omdat er voor kerst nog iets geregeld moet worden: de ongelovige moet gaan geloven! Pluspunt: een geloofwaardige kerstman. Minpunt: Whoopi is leuk in haar rol als nukkige producente, maar als kerstman? Kom op zeg!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Inderdaad nogal ver gezocht. Het is echt wel een film die het alleen maar doet op een zondagmiddag voor de familie. Niets speciaal en een vergezocht verhaal met een lage inhoud aan humor. Goldberg is niet mijn favoriete actrice. Vergelijk het met Steve Martin en Eddie Murphy, acteurs die enkele klassiekers spelen, maar daarna een hele hoop rommel wat met Goldberg ook het geval is.

avatar van Mr. Chiel
Wat weinig reacties voor een zó vaak uitgezonden en bekende film.

De film was grappig, leuk verhaal, kerstsfeer... Alles wat een kerstfilm voor mij moet hebben. 3,5

avatar van 606
Prachtige feel good cristmas movie heerlijk om te zien.
Prachtig verhaaltje en goede muziek.
Goed acteerwerk.

4 sterren

L0sT_R3B3L
Bah heel de avond kerstfilms

avatar van 606
L0sT_R3B3L schreef:
Bah heel de avond kerstfilms

Is maar 1 keer per jaar, Niet zo zeuren.

Btw dat meisje zingt geweldig

avatar van DonOswaldo
Matig.

Whoopi Goldberg doet het niet slecht, maar haar rol irriteert meer dan dat het leuk is. Komisch wordt het ook nergens, zelfs een gniffelmoment is er niet, en het familiale sfeertje komt ook veel minder over dan ze graag zouden zien. En tja, dan blijft er nog maar vrij weinig over..

avatar van Donkerwoud
Foute kerstfilms, om de een of andere reden kan ik daar wel van genieten. Deze slaat de plank eigenlijk alleen maar mis omdat er geen leuk grapje in zit, maar toch heeft het wel zo'n lekker over-the-top kerstsfeertje.

avatar van Marvinleeaday
Norma schreef:

Sluit ik me 6,5 jaar later helemaal bij aan.

avatar van Phantasm
Leuke kerstfilm die lekker wegkijkt, mooi bedacht verhaal.

avatar van clubsport
whoopie als kerstman is natuurlijk verre van geloofwaardig , maar goed het is een fantasie kerstfilm dus kan blijkbaar alles .
Toch komt de film er aan het eind niet echt mee weg en in haar kerstoutfit komt het nogal banaal over .
Verder heeft de film wel zijn charme helaas is het hoofdplot te ver gezocht .