• 8.255.608 stemmen

Alternatieve titels: Fan's Video / Otaku no Bideo / おたくのビデオ

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Takeshi Mori

Met onder meer: Yuri Amano en Kikuko Inoue

IMDb beoordeling: 7,3 (560)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Otaku no Video

Otaku no Video (Fan's video) is een animatiefilm die een kijkje neemt in het leven van een Otaku (een volledig wereldvreemde anime/manga fan). De film werpt een grappige, soms zelfs hilarische blik op de anime-industrie, zowel door de werkelijk talloze verwijzingen naar elke animé die in japan maar geproduceerd is, als door de stukjes 'echt' gefilmde interviews met (ex-) Otaku.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Ken Kubo (stemrol)

Sueo Tanaka (stemrol)

Misty May (stemrol) / Yoshiko Ueno (stemrol)

Misuzu Fukuhara (stemrol)

Yuri Sato (stemrol)

Banker Kanda (stemrol) / Narrator

Hino (stemrol)

Iiyama (stemrol)

Kitajima (stemrol)

Miyoshi (stemrol)

Onderhond

Leuk stukje animecultuur dit, dat je als fan of volger van het medium maar best eens gezien kunt hebben.

Hilarische kijk van de mensen van Gainax op de oprichting van hun studio, de otaku fanbase (animefans/freaks) en zichzelf. de film, half anime, half docu, geeft een best goeie kijk op anime, manga en alle randgebeurens.

Wel even beseffen dat de docu's fake zijn, wat het enkel maar hilarischer maakt natuurlijk. De mensen zijn gewoon leden van Gainax zelf, met als hoogtepunt de videogamefreak - Hideaki Anno, de man die later Evangelion zou regiseren. Met heel wat relativatie zetten ze zichzelf mooi te kijken.

Uiterst vreemd, maar leuk project dit. Technisch niet denderend, maar uitermate komisch. 4*

avatar van Roodkapje

Roodkapje

Niet mee eens. Eigenlijk ging dit nergens over. Vooral lachen met de "nerd-cultuur" zoals die in japan bestaat. Ik heb een paar keer gelachen maar ik was blij toen dit gedaan was. Oké, ze lachen wel met zichzelf; maar hét fascinerende vind ik dat dingen zoals dit effectief gemaakt worden. Blijkbaar is de otaku-scene daar héééél erg groot.