Just Visiting (2001)

Alternatieve titel: Les Visiteurs

Frankrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Jean-Marie Poiré
met Jean Reno, Christina Applegate en Christian Clavier

Een ridder roept na een beheksing de hulp in van een tovenaar. Helaas gaat er iets fout en wordt hij samen met zijn hulpje naar het jaar 2000 getransporteerd. De ridder leert langzaam hoe het leven in de toekomst is. Hij moet echter nog steeds zien terug te keren naar de 13e eeuw om met de heks af te kunnen rekenen, dus gaat hij weer op zoek naar een tovenaar.

avatar van You_bastard
ik vond de Franse versie veel leuker dan deze.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Vond 'm niet zo denderend

Soms leuk. Meestal niet. Jean Reno moet maar weer een een Leon film maken ofzo (ge gekloonde professional ofzo )

kappeuter (moderator)
Je zal als marketingman maar weer met die 'two thumbs up' aankomen zeg. Daar word je toch strontziek van!
(Gelukkig is het hier in NL nog niet: "twee duimen omhoog!")

avatar van BoordAppel
Hoe heet t origineel ook al weer?

avatar van tovenaar
Les Visiteurs?

avatar van BoordAppel
Tanx. Ik had m al goed alleen om de een of andere rede kon de zoekmachine hier niet Les Visiteurs vinden maar alleen Visiteurs, les.

avatar van Sjan
In het begin een aaneenschakeling van erg grappige stukjes (als ze in de moderne tijd net aan zijn gekomen) maar daarna een flauwe feel-good film, met af en toe maar een leuke grap. 3* voor het eerste halfuur.

Hoeveel delen zijn er van de originele versies

neo (crew)
De eerst uit 1993 en de deel 2 uit 1998.

Ik heb tot nu toe echt ongelooflijk gelachen bij deze film.. Ik ga hem zo afkijken en heb vrij hoge verwachtingen

avatar van djeebee
ik houd helemaal niet van humor, maar deze was best leuk.

avatar van Purmerend
Een paar keer heel leuk, maar ook heel veel keer niet! 2,5*

avatar van IcU
IcU
Viel me mee. Ik had erger verwacht. Reno speelt best grappig. En Clavier ook.

avatar van Goodfella_90
Zo hé, wat een hoog gemiddelde!

Nee, dit vond ik dus bagger van de eerste klas. Nergens maar dan ook echt nergens was deze film grappig. Irritant wel. 1.0*

EDIT: Had dit bericht per ongeluk bij Les Visiteurs geplaatst..

avatar van Ace Hanlon
Heerlijke Film!

Een genoegen om naar te kijken, deze film. Alleen de afloop vond ik wat zoetsappig, op dat voorvaderlijk kasteel.

Schitterend om te zien hoe Jean Reno zich zelfs in dit soort rollen weet te vermaken en ons weet te vermaken. Geen meesterwerk, maar dat hoeft ook niet persé. Het is een leuke film om te zien met een ouderwets komisch verhaal.

avatar van pjutter
allemaal erg flauw en vaak ook iritant om naar te kijken.
zitten wel wat grappige stukjes in en kijkt opzich wel lekker weg

avatar van DragQueen
Erg gelachen met deze film. een hilarische komedie met leuke rollen van jean reno en christina applegate. vanaf het punt dat dat reno en z'n boerenknecht arriveren in het heden, wordt het erg vermakelijk. best leuke grappen in de film, en een amusant verhaal met een waardig einde. 3,5 sterren.

Wat een heerlijke humor! De film nu zo'n 5 keer gezien, maar het wordt me niet saai. Al kan ik best geloven dat mensen die een flauwe film vinden (smaken verschillen...), dit moet gewoon jouw soort humor zijn en je moet ook geen hoge verwachtingen hebben wat betreft het verhaal

avatar van soom
Leuke film. Christina Applegate is leuk, het verhaal is net ietsje leuker dan het verhaal in Prince Charming. Een goede cast doet gewoon het halve werk. Jean Reno is erg goed, ik ben nu benieuwd naar het origineel. En ik moet Leon maar eens zien, ook vanwege Natalie Portman natuurlijk.

Zoveel mogelijkheden.. en dan zo'n voorspelbare film maken..

2* voor de zeldzame momenten dat ik moest lachen

avatar van Cinemaniak
Toch wel hilarisch deze film. Hahah.

avatar van movie acteurs
Redelijk komedisch werkje. In elk geval niet hilarisch maar wel redelijk geinig. Ook de cast was wel aardig. Niet slecht dus een 2,5.

avatar van aburex
Best leuk met soms originele grappen. Heb de originele film echter niet gezien

avatar van Gang_Star
Leuke komedie waarbij ik al snel moest denken aan de serie Catweazle. Enkele vergelijkingen hierbij zijn heel simpel: het reizen door de tijd, een persoon die in vertrouwen wordt genomen en die meehelpt het personage terug te krijgen naar het verleden. En uiteraard de hilarische taferelen die plaatsvinden als de hoofdpersoon en zijn trawant in de toekomst arriveren. De humor is flauw maar wel leuk.

avatar van benni
Eerste deel van de film is prachtig, daarna kakt hij hij toch behoorlijk in. Jammer. Reno speelt zoals het moet en ook Christina doet wat ze moet doen. Maar wel vermakelijk!

Dick2008
Ik vond deze vorige keer ook al niet zo best. Heb hem nu nog eens gezien met ondertitels. Na het eerste kwartier wordt het iets beter, maar ik vind het maar een domme film waar met moeite doorheen is te komen. Jean Reno doet het wel redelijk maar vond hem niet zo erg op zijn plaats in deze film. Christina Applegate doet het juist nog wel goed, maar Christian Clavier ging op gegeven moment wel steeds meer irriteren. Deed me wat denken aan Catweazle en waarschijnlijk zullen er wel meer films met dergelijk thema zijn. Ondanks dat er hier en daar wel een lachje vanaf kon, vind ik het maar een flauwe, moeizame film. 2.0

avatar van frolunda
Stukken minder dan het origineel.

avatar van Pazmaster
Naar Applegate kijken is bepaald geen straf maar de film valt toch wat tegen. De humor ligt er te dik bovenop waardoor het niet echt leuk is, ik heb er ook niet echt om kunnen lachen. Het verhaal is voorspelbaar.

avatar van missl
Met Jean Reno in een hoofdrol had ik hier meer van verwacht. Te makkelijk en kinderachtig.