Piccadilly Jim (1936)

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Robert Montgomery, Frank Morgan en Madge Evans

De in Londen gevestigde Amerikaanse cartoonist Jim Crocker is een echte playboy tot hij de knappe Anne ontmoet en verliefd wordt. Jims vader is ook gevallen voor een vrouw: de rijke Eugenia. Eugenia's familie keurt de relatie af, waarop Jim besluit zich op de arrogante familie te wreken in zijn spotprenten. Dan blijkt echter ook Anne deel uit te maken van de geparodieerde familie.

avatar van Dutchfan
Geslaagde komedie over een groep Amerikanen in Engeland.
Jim Crocker sr (Frank Morgan) wil trouwen met de vriendelijke Eugenia (Billie Burke),maar de schatrijke,snobistische zus van Eugenia,Nesta (Cora Witherspoon) vindt hem te min en gooit roet in het eten en het huwelijk gaat niet door.
De zoon van Jim,Jim Crocker jr (Robert Montgomery) werkt bij een krant als cartoonist en besluit een dagelijkse cartoon te maken over Nesta's leven.
Deze cartoon is zo'n succes,dat Nesta het mikpunt van spot word in Engeland en het land moet ontvluchten.
Dan wordt Jim jr zelf verliefd en wel op het nichtje van Nesta,de knappe Ann (Madge Evans).

Leuk gegeven,leuk gebracht.
Alle acteurs zijn goed,maar Cora Witherspoon (als de society-bitch) en Eric Blore (als de butler) stelen de show.